De Franse autobouwer Renault heeft in 2007, dankzij goede resultaten buiten Europa, wereldwijd opnieuw meer wagens verkocht. Renault verkocht bijna 2,49 miljoen voertuigen, 2,2 procent meer dan in 2006. De Franse onderneming had eind 2007 een wereldwijd marktaandeel van 3,6 procent.
In Europa zag Renault de verkoop met 4,1 procent terugvallen, maar dat werd gecompenseerd door een groei met 16,5 procent (tot zowat 863.000 auto's) in de rest van de wereld.

In Noord- en Zuid-Amerika was er bijvoorbeeld een verkoopstijging met ruim 33 procent. Volgens Renault deed ook Europa het vanaf de tweede helft van vorig jaar goed en steeg de Europese verkoop met bijna 5 procent in het vierde kwartaal, dankzij de lancering van twee nieuwe modellen: de nieuwe Twingo en de nieuwe Laguna.

In België was Renault vorig jaar de vijfde speler met 45.636 verkochte wagens in 2007, zo blijkt uit cijfers van automobielfederatie Febiac en de federale overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer.

De resultaten konden beleggers niet onmiddellijk bekoren. Op de beurs in Parijs daalde het aandeel Renault na de bekendmaking met meer dan 2,5 procent.