Q-Music wint opnieuw terrein en blijft de tweede grootste radiozender. Het marktaandeel van de commerciële zender steeg van 16,4 procent naar 17,6 pct. De andere landelijke commerciële zender, 4FM, daalde van 6,9 pct naar 5,1 pct. Ook Radio Donna, de derde Vlaamse zender, deelt in de klappen en zakt van 15,3 pct naar 13,3 pct.
Radio 2 blijft met een marktaandeel van 31,8 pct (tegenover 31,6 pct bij de vorige meting) veruit de grootste Vlaamse zender. De VRT-zender bereikt dagelijks gemiddeld 1,5 miljoen luisteraars.

Studio Brussel ziet zijn marktaandeel licht stijgen, van 7,1 pct naar 8,5 pct. Het marktaandeel van Radio 1 blijft nagenoeg status quo op 7,9 pct. Het marktaandeel van Klara zit in de lift, van 1,5 naar 2 pct.

Dat blijkt uit de recente luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).