Ik ben abonnee
Ik ben geen abonnee
Ik ben abonnee
Zoeken

Abonneren

+
Uit welke abonnementsformules kan ik kiezen?

Bekijk hier het overzicht en kies de abonnementsformule die best bij u past.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Uit welke bezorgwijzen kan ik kiezen?

U kunt kiezen uit volgende bezorgwijzen:
- een postabonnement: de krant wordt bij u thuis geleverd op weekdagen vóór 7u30 en in het weekend vóór 10u.
- een winkelabonnement: de krant wordt bij u thuis geleverd door een dagbladverkoper of u gaat de krant zelf afhalen bij een vaste dagbladhandel.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe bestel ik een papieren abonnement?

Bestel hier uw papieren abonnement. Kies eerst uw favoriete abonnementsformule, vervolgens geeft u uw gegevens op, dan kiest u de bezorgwijze van de krant en ten slotte de betaalwijze. Of bel onze klantendienst op 02 790 21 10, elke weekdag vanaf 8u tot 17u en op zaterdag vanaf 8u tot 12u. Wij helpen u graag verder.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe bestel ik een digitaal abonnement?

Bestel hier uw digitale abonnement. Kies eerst uw favoriete abonnementsformule, vervolgens geeft u uw gegevens op, dan kiest u de bezorgwijze van de krant en tenslotte de betaalwijze. Of bel onze klantendienst op 02 790 21 10, elke weekdag vanaf 8u tot 17u en op zaterdag vanaf 8u tot 12u. Wij helpen u graag verder.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Wat zijn de voordelen van een abonnement?

De belangrijkste voordelen van een abonnement op De Standaard:

- Verwacht het onverwachte met De Standaard: wanneer ontdekte u laatst iets nieuws? Iets dat u niet kon gaan zoeken omdat u er het bestaan niet van kende, maar waarover u blij was dat u het vond? De baseline van de De Standaard, verwacht het onverwachte, houdt een belofte in voor u. U verrassen is de opdracht die de redactie van De Standaard zichzelf geeft. Beginnen met nieuws, en daaruit het nieuwe halen. Verhelderen wat aan het verschuiven is. Uitlichten wat kan inspireren. Uitdagen wat schijnbaar onomstotelijk vaststaat. En aanreiken wat écht de moeite waard is.

- 122 journalisten brengen u inzicht en diepgaande journalistiek: De 122 journalisten van De Standaard graven dieper dan ooit tevoren in thema’s die er écht toe doen. Ze spitten onderwerpen uit tot op de bodem en becommentariëren; met journalistieke arendsogen en een uiterst scherpe pen. Om u, naast de nieuwsfeiten, verrassende inzichten en goed doordachte meningen voor te schotelen in uw krant op papier en digitaal.

- U leest de krant altijd en overal handig digitaal:
- dS Krant & dS Avond: in deze app voor smartphone en tablet vindt u dagelijks de ochtendeditie van De Standaard en elke werkdag dS Avond
- dS Nieuws: de mobiele app met 24/7 snelnieuws. Snel en betrouwbaar nieuws op elk moment van de dag.
- Standaard.be de website met het snelnieuws én dS+ (= u leest alle publicaties en betalende stukken + toegang tot het archief sinds 2002)

- Elke dag uw portie cultuur, media en wetenschap: Wat is kunst, wat is prul? Wat is televisie die ertoe doet? Wat is theater waar plezier of verontwaardiging van afspat? Wat vertelt cultuur over onze wereld? In de uitneembare media- en cultuurbijlage dS2 worden deze vragen onderzocht en kritisch beantwoord. Elke dag kunt u dS2 vinden in uw krant. Op vrijdag is er ook de boekenbijlage De Standaard der Letteren.

- Uniek: Elke werkdag dS Avond met de belangrijkste gebeurtenissen van de dag: dS Avond zorgt voor een terugblik op de dag met een vleugje humor. Elke dag om 17 uur is dS Avond te vinden in de app dS Krant of via de website. Ideaal om onderuit te zakken in de zetel. Zo is De Standaard de enige Belgische krant die u ook ’s avonds een publicatie bezorgt.

- Lekker leesweekend dankzij de weekendkrant én twee magazines: Het startschot van het weekend wordt gegeven met de weekendkrant. Zaterdagochtend val een weekendkrant boordevol reportages en verlichtende opinie in uw bus. Naast de papieren krant zijn er ook twee magazines: dS Weekblad en de lifestyle gids dS Magazine.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Abonnementen

+
Waar vind ik mijn ordernummer?

U kunt uw ordernummer raadplegen via het E-loket. U vindt dit terug onder 'Mijn abonnement'.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoelang loopt mijn abonnement?

U kunt de einddatum van uw abonnement raadplegen via het E-loket. U vindt dit terug onder 'Mijn abonnement'.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe verleng ik mijn abonnement?

Als u via domiciliëring betaalt dan loopt uw abonnement automatisch elke maand verder. Betaalt u via overschrijving? Wij sturen u telkens voor de vervaldatum van uw abonnement een betaalvoorstel waarmee u deze kunt verlengen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe geef ik een wijziging door aan mijn abonnement?

U kunt een wijziging doorgeven via het E-loket. Bijvoorbeeld om uw vakantie door te geven of om uw adres te wijzigen. Onze klantendienst blijft uiteraard ook telefonisch bereikbaar via 02 790 21 10 of klik hier om ons een bericht te sturen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe zet ik mijn abonnement stop?

U kunt uw abonnement stopzetten door te bellen naar onze klantendienst op 02 790 21 08. Hou er rekening mee dat u dit uiterlijk 14 dagen voor de vervaldatum van uw abonnement dient door te geven.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Acties

+
Kan ik als abonnee intekenen op een abonnementsactie?

Bent u geïnteresseerd in een bepaalde actie, dan raden we u aan om ons een bericht te sturen via het e-loket of neem contact op met onze klantendienst op 02 790 21 10. Elke weekdag vanaf 8u tot 17u. Op zaterdag vanaf 8u tot 12u.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Abonnementsvoorwaarden

Klik hier om de algemene abonnementsvoorwaarden te raadplegen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Wanneer wordt mijn pakket geleverd?

Uiterlijk 6 weken na ontvangst van uw (eerste) betaling, wordt er een leveringsmoment voorgesteld via e-mail. Indien dit tijdstip voor u niet past, kunt u dat telefonisch of online wijzigen. De levering kan van maandag tot en met zaterdag, tussen 8u-18u.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Kan ik de bestelling van mijn pakket nog wijzigen?

Hiervoor neemt u best contact op met onze klantendienst. Bel 02 790 21 10. Elke weekdag vanaf 8u tot 17u. Op zaterdag vanaf 8u tot 12u. Dan helpen wij u zo snel mogelijk verder.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoeveel jaar garantie krijg ik op een toestel?

Op elektronische toestellen hebt u 2 jaar garantie. U ontvangt daarover meer informatie bij ontvangst van uw toestel.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik heb mijn pakket nog niet ontvangen?

Als er reeds 6 weken verstreken zijn na de (eerste) betaling en u hebt nog geen leveringsbericht ontvangen? Neem dan contact op met onze klantendienst via het E-loket of bel op het nummer 02 790 21 10. Elke weekdag vanaf 8u tot 17u. Op zaterdag vanaf 8u tot 12u. Dan helpen wij u zo snel mogelijk verder.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Algemeen

+
Kan ik een abonnement cadeau doen?

Ja, klik hier om een abonnement te schenken. Het type en de periode kiest u zelf. Bij het bestellen ontvangt u een cadeaubon om af te printen.
Opgelet: Vergeet niet om bij ‘bezorgen van de krant’ het adres van de gelukkige in te vullen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Wat is de winkelprijs van de krant?

1,70 EUR / dagkrant (maandag - vrijdag)
3,60 EUR / weekendkrant (zaterdag)
Met een abonnement leest u de krant tot -35% goedkoper.
Klik hier om de verschillende abonnementstarieven te bekijken.

Via iTunes betaalt u de volgende prijzen:
1,99 EUR / digitale krant (maandag – vrijdag)
3,99 EUR / digitale krant (weekend)
6.99 EUR/ digitale krant (week = 6 weekkranten + 5 dS Avond)

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Wat is de winkelprijs van De Standaard in het buitenland?

De Standaard is ook te koop in Nederland en Luxemburg:
Luxemburg : 2,70 EUR / dagkrant; 3,75 EUR / weekendkrant
Nederland : 2,70 EUR / dagkrant; 3,75 EUR / weekendkrant

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Krijg ik als student korting op De Standaard?

Als student in voltijds dagonderwijs leest u De Standaard met een korting tot -63%. Klik hier om de studentenaanbiedingen te bekijken. Een kopie van uw studentenkaart is vereist.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Kan ik een voorpagina van de krant bestellen?

Nee, dit is niet mogelijk. Helaas is er geen online archief beschikbaar waar de voorpagina's van de krant worden bewaard.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Kan ik een krant nabestellen?

Het is alleen via de krantenwinkel mogelijk om een krant na te bestellen. Uw krantenwinkel regelt dit voor u. Neem dus contact op met uw dagbladhandelaar.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Betaling

+
Hoe betaal ik mijn abonnement?

Online betaling: Als u online intekent op een abonnement, kunt u ook kiezen om online te betalen. U voert de betaling dan meteen uit en zal nadien geen overschrijving meer ontvangen. U ontvangt wel een bevestiging van betaling en een bevestiging van het abonnement.

Betalen via domiciliëring: Betaalt u liever via domiciliëring? Dat is zeker mogelijk! U hoeft dan bij de verlenging van uw abonnement enkel de domiciliëringsstrook op de achterkant van het overschrijvingsformulier in te vullen en te ondertekenen en gratis naar ons terug te sturen. Wij brengen de domiciliëring in orde met uw bank. Vanaf dan verlopen alle betalingen automatisch.

Bij intekening op een nieuw abonnement kunt u ook meteen kiezen voor betaling via domiciliëring. In dit geval kiest u online voor de betaalwijze 'domiciliëring' en geeft u uw rekeningnummer op. Er zal vervolgens zo snel mogelijk een betaling aangevraagd worden. Mocht u gekozen hebben voor een toestel bij uw abonnement, dan ontvangt u van ons nog een document om uw rekeningnummer te bevestigen.

Betalen via kredietkaart: U kunt uiteraard ook betalen via kredietkaart. Betaling via kredietkaart is een terugkerende betaling die verloopt via uw kredietkaart (Visa, Mastercard, ...).

Betalen via overschrijving: U kunt het abonnement betalen via het overschrijvingsformulier dat u zal ontvangen na inschrijving op het nieuwe abonnement. Na 14 dagen zal u een herinneringsbrief ontvangen voor het geval de betaling nog niet uitgevoerd is of voor het geval u de overschrijving niet zou ontvangen hebben.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Kan ik een factuur ontvangen?

Het is mogelijk om een factuur te ontvangen indien het om een onderneming met een ondernemingsnummer gaat en indien er wordt betaald via overschrijving. U kunt de optie om een factuur te ontvangen aanvinken bij uw bestelling. Indien u hier meer vragen over hebt, neem dan gerust contact op met onze klantendienst via 02 790 21 10 of stuur ons een bericht door hier te klikken.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe kan ik mijn rekeningnummer laten wijzigen?

U kunt een wijziging van uw rekeningnummer telefonisch aan ons doorgeven door te bellen naar 02 790 21 10.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Mijn betaling via domiciliëring is niet gelukt. Wat nu?

U ontvangt per post/per e-mail een bericht dat de domiciliëringsopdracht is geweigerd. U wordt dan verzocht om het openstaande bedrag via overschrijving alsnog te betalen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik heb geen betaalvoorstel ontvangen. Wat nu?

U kunt ons een bericht sturen via het e-loket of dit telefonisch doorgeven aan onze klantendienst door te bellen naar 02 790 21 10. Wij zorgen er dan voor dat u de betaling in orde kunt brengen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Bezorging

+
Bezorgtijden

Als de krant door bpost of een koerierdienst wordt geleverd, dan wordt de krant op een weekdag vóór 7.30 uur en op zaterdag vóór 10.00 uur geleverd.
Als de krant door een dagbladverkoper wordt geleverd, kunt u best zelf informeren over de bezorgtijd.
Let op: Zorg er wel voor dat uw brievenbus goed bereikbaar is.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Bezorging aan huis

De krant wordt bij u thuis geleverd door bpost, een koerierdienst of een dagbladverkoper.
Kiest u voor bezorging via een dagbladverkoper? Vul dan de naam en het adres in van de dagbladverkoper. Wij brengen die persoon op de hoogte van de opstart van uw abonnement.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik heb mijn krant niet of onvolledig ontvangen

U kunt dit melden via het e-loket of bel gratis naar de registratielijn 0800/500.91 op de dag dat u de krant niet ontvangen hebt.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik heb mijn krant te laat ontvangen

U kunt dit melden via het e-loket of bel naar onze klantendienst op 02 790 21 10. Elke weekdag vanaf 8u tot 17u en op zaterdag vanaf 8u tot 12u.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Contact

+
Hoe kom ik in contact met de advertentiedienst?

U kunt de advertentiedienst contacteren door een e-mail te sturen naar connect@mediahuis.be of door te bellen naar 02 467 24 27.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe kom ik in contact met de klantendienst?

Via het E-loket beheert u zelf uw abonnement. 7 dagen op 7. 24 uur op 24. Onze klantendienst blijft uiteraard beschikbaar via telefoon (02 790 21 10 – ma t/m vrij 8 u. t/m 17 u. , za 9 u. t/m 12 u) of stuur ons een bericht via het e-loket.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe kom ik in contact met redactie?

U vindt de contactgegevens van de redactie hier.

Hebt u een vraag voor een bepaalde redacteur? Of wenst u hem een persbericht te zenden? Stuur hem dan een e-mail. De emailadressen van alle redacteurs vindt u hier.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Digitaal

+
Hoe krijg ik digitale toegang?

Als zesdaagse abonnee met een compleet of een zaterdag + digitaal abonnement, heeft u toegang tot de digitale edities van De Standaard. Activeer uw digitale toegang.

Met een weekendabonnement heeft u geen digitale toegang. Hebt u nog een vraag hierover? Neem contact op met onze klantendienst op 02 790 21 10, elke weekdag vanaf 8u tot 17u en op zaterdag vanaf 8u tot 12u. Wij helpen u graag verder.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Tot welke digitale producten heb ik toegang?

De krant leest u digitaal via de krantenapp ‘dS Krant & Avond’ op tablet en smartphone.
1. Hebt u een iPhone of iPad, download dan de app uit de iTunes Store
2. Hebt u een Android smartphone of tablet, download dan de app in de Android Store
Wanneer u bent aangemeld op de standaard.be, kunt u de krant op pc of laptop iedere dag online doorbladeren via www.standaard.be/plus/ochtend. Bovendien hebt u op standaard.be toegang tot artikels die alleen voor abonnees bestemd zijn. U herkent ze aan het dS+ label.

Ook in de app dS Nieuws, met 24/7 snelnieuws voor onderweg, vindt u artikels die alleen voor abonnees bedoeld zijn. U kunt hier met dezelfde gegevens aanmelden als op de site en de krantenapp.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Stel een nieuw wachtwoord in. Uw wachtwoord moet altijd minimum 6 karakters en maximum 16 karakters hebben.

Opgelet: U moet uw wachtwoord wijzigen binnen de 24 uur. Doet u dit niet, dan moet u opnieuw een e-mail aanvragen om uw wachtwoord in te stellen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Wijzig hier uw wachtwoord.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe schrijf ik me in of uit voor nieuwsbrieven?

U kunt uw instellingen voor uw nieuwsbrieven zelf beheren via uw persoonlijke registratiefiche. Klik hier en meldt u aan met uw e-mailadres/gebruikersnaam en paswoord. Dan kunt u uw inschrijving op de verschillende nieuwsbrieven beheren. Om uw aanpassingen te bewaren klikt u onderaan op "Opslaan".

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Mijn nieuwsbrief komt niet of veel te laat toe

Er zijn meerdere mogelijke oorzaken van dit probleem:
Onze e-mails worden door uw internetprovider of uw e-mailprogramma als spam aanzien en zo tegengehouden. Hiervoor kijkt u best uw instellingen voor ongewenste e-mail na of contacteert u uw provider.
Er staat een tikfout in het e-mailadres waarmee u geregistreerd bent, of uw e-mailadres is gewijzigd? Dit kunt u nakijken en desgewenst wijzigen op uw persoonlijke registratiefiche. Klik hier en meld u aan met uw e-mailadres/gebruikersnaam en paswoord.
Is het geen van bovenstaande mogelijkheden, neem dan contact op via ons e-loket.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Op hoeveel toestellen kan ik de digitale krant downloaden?

Met uw login gegevens kunt u dagelijks op elk toestel de digitale krant downloaden.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Wat is een digitale dagkaart?

Een digitale dagkaart biedt u tijdens de lopende kalenderdag (tot middernacht Belgische tijd) onbeperkte toegang tot De Standaard. U kan zich met deze code tijdens dezelfde dag meermaals aanmelden.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Wat kost een digitale dagkaart?

Een dagcode kost 1 euro. U betaalt niet rechtstreeks aan De Standaard, maar uw mobilofoonoperator - Base, Mobistar of Proximus - zal u bij de afrekening 1 euro aanrekenen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Hoe kan ik een dagkaart kopen?

SMS 'dag' naar 3421. Geef de code in in de daarvoor bestemde box op de aanmeldpagina, en u heeft meteen toegang tot de volledige website.
Opgelet: U kunt geen dagkaart aanvragen buiten België.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik heb een abonnement via iTunes, maar weet mijn klantnummer niet.

Het klantnummer van uw iTunes abonnement kunnen we niet bezorgen. Dit abonnement wordt niet door ons beheerd. U kunt hiervoor best contact opnemen met de klantendienst van iTunes.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Kan ik met mijn iTunes abonnement ook de krant lezen via de website?

Dat is niet mogelijk, omdat we deze abonnementen niet beheren. Indien u een iTunes abonnement hebt, kunt u de krant enkel lezen op uw iPad of iPhone. U kunt wel een digitaal abonnement via ons nemen. Bekijk hier het aanbod.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Contactgegevens iTunes

Neem via deze link contact op met iTunes.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

De Standaard Shop

+
Een vraag over de Standaard shop?

Waar u ook bent, u kunt via de Standaard shop diverse producten aan interessante prijzen, online bestellen. Hebt u een vraag? Dan kunt u hier alvast een kijkje nemen op de 'Veelgestelde vragen' pagina. Neemt u liever direct contact op? Bel dan 02 790 21 12 (ma t/m vrij 8 u. t/m 17 u. , za 9 u. t/m 12 u.) of stuur uw bericht naar shop@standaard.be.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Registreren

+
Wat is het verschil tussen registreren en aanmelden?

Registreren bij De Standaard is gratis en éénmalig. Onder registreren verstaan we het invullen van uw naam, adres en andere persoonlijke gegevens op deze pagina. Tijdens de registratie geeft u uw e-mailadres en gebruikersnaam op en kiest u een paswoord waarmee u later kan aanmelden op de site.
Via uw gegevens kunt u altijd uw gegevens aanpassen.

Opgelet: wenst u met uw account de digitale krant te lezen dan dient u eveneens uw login te activeren. Dit kan door hier uw toegang aan te vragen.

Onder aanmelden verstaan we het invullen van uw e-mailadres en paswoord wanneer hierom gevraagd wordt. Bij wedstrijden, fora of als u gebruik wil maken van uw gegevens, verschijnt er automatisch een aanmeldvak.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik heb problemen tijdens het registreren.

Kijk na of u alle velden correct hebt ingevuld zoals gevraagd. Slaagt u er om een of andere reden toch niet in u te registreren? Stuur ons dan een bericht via het e-loket.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik krijg de melding "Er bestaat al een gebruiker met dit e-mailadres".

Per e-mailadres kan er slechts één registratie aangemaakt worden. Wanneer u de melding krijgt dat uw e-mailadres reeds in gebruik is, wil dat dus zeggen dat u (of iemand anders) eerder al een registratie met dat e-mailadres aangemaakt heeft. U hoeft dus niet opnieuw te registreren. Indien u uw paswoord vergeten bent, kan u dit opnieuw opvragen. Dit kan via http://www.standaard.be/paswoord. Wanneer er andere gegevens gewijzigd zijn, kan u die aanpassen op uw registratiefiche.

Opgelet: Wijzigt u uw e-mailadres of wachtwoord? Dan moet u zich de volgende keer aanmelden op de website of in de apps met uw nieuwe gegevens.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik heb problemen tijdens het aanmelden.

Waarom lukt het niet?
Mogelijkheid 1: er staat een tikfout in uw e-mailadres/gebruikersnaam of paswoord bij het aanmelden. In dat geval maakt u best beide aanmeldvelden volledig leeg.

Opgelet: Zorg bij het gebruik van cijfers dat de Numlock-toets is ingeschakeld.
Hou bij het intikken van uw paswoord rekening met de hoofd- en kleine letters.

Mogelijkheid 2: het heeft te maken met uw tijdelijke Internetbestanden en/of de instellingen op uw computer voor het gebruik van cookies.

Dan kunt u best uw tijdelijke internetbestanden en cookies verwijderen. Hierbij gaat u best als volgt te werk:
- U opent uw internet browser: Internet Explorer
- In de menubalk bovenaan klikt u op 'Extra' en kiest u 'Internet-Opties'.
- Vervolgens selecteert u het tabblad 'Algemeen', waar u bij 'Browsergeschiedenis' klikt op de knop 'Verwijderen'.
- In het volgende scherm 'Browsergeschiedenis verwijderen' klikt u bij de rubriek 'Tijdelijke Internetbestanden' op de knop 'Bestanden verwijderen' en bevestigt uw keuze door op 'Ja' te klikken.
- Daarna herhaalt u bovenstaande stappen voor de rubriek 'Cookies'.
- Eenmaal ook uw cookies verwijderd zijn, sluit u het venster door op de knop 'Sluiten' te klikken.
- Tot slot sluit u het venster 'Internetopties' door op 'OK' te klikken.

Vooraleer verder te gaan sluit u uw internet browser (Internet Explorer) best eens volledig af. Ter informatie: als u een andere Internetbrowser gebruikt, dan raadpleegt u best de handleiding van deze software.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik ben mijn paswoord vergeten.

U kan uw paswoord op elk ogenblik opnieuw opvragen. Daarvoor hoeft u enkel het e-mailadres waarmee u geregistreerd bent in te vullen in het vakje op het aanmeldscherm. Uw paswoord wordt dan dadelijk verzonden naar het door uw opgegeven adres. U kan uw paswoord ook opvragen via http://www.standaard.be/paswoord.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik ben het e-mailadres waarmee ik geregistreerd ben vergeten.

Indien u het e-mailadres waarmee u geregistreerd bent, vergeten bent, stuur ons dan een bericht met:
1. Uw naam en voornaam
2. Uw straat, huisnummer, postcode en gemeente

Klik hier om ons een bericht te sturen.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

Vakantieservice

+
Mijn krant onderbreken als ik op vakantie ga

Stop de levering van uw krant en blijf de krant digitaal lezen. Voor elke week onderbreking, wordt uw abonnement met 4 dagen verlengd.

Geef minstens 1 week vooraf de onderbreking door via het e-loket. Klik hier om dit meteen te regelen. Stuurt u liever een bericht naar onze klantendienst? Hou er dan rekening mee dat u minstens 2 weken vooraf uw wijziging doorgeeft.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Mijn krant doorsturen naar mijn vakantieadres

Laat uw krant doorsturen naar een vakantieadres in België. Deze service is helemaal gratis. Geef het vakantieadres minstens 1 week voor uw vertrek door op het e-loket. Stuurt u liever een bericht naar onze klantendienst? Hou er dan rekening mee dat u minstens 2 weken vooraf uw wijziging doorstuurt.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Mijn krant doorsturen naar vrienden of familie

Doe een vriend of familielid een groot plezier en laat uw krant tijdens uw vakantie op hun adres bezorgen. Ook dan leest u de krant digitaal op vakantie. Geef het nieuwe adres minstens 1 week voor uw vertrek door op het e-loket. Stuurt u liever een bericht naar onze klantendienst? Hou er dan rekening mee dat u minstens 2 weken vooraf uw wijziging doorstuurt.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Wanneer moet ik een vakantieperiode doorgeven?

Gaat u voor minimum 1 week met vakantie, dan kunt u gebruikmaken van de vakantieservice. Surf minstens 1 week voor vertrek naar www.standaard.be/vakantie voor meer info en om uw optie voor uw papieren krant door te geven of om uw digitale toegang te activeren (als dit nog niet gebeurd is). Stuurt u liever een bericht naar onze klantendienst? Hou er dan rekening mee dat u minstens 2 weken vooraf uw wijziging doorstuurt.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!

+
Ik ga op vakantie en wil mijn krant onderbreken maar betaal mijn abonnement via domiciliëring

Wat gebeurt er met uw betaling? De eerstvolgende betaling zal ongeveer met dezelfde periode als de onderbreking opschuiven.

Bijvoorbeeld: u gaat 14 dagen op vakantie, dan zal de eerstvolgende betaling ongeveer 10 kalenderdagen later opgevraagd worden dan normaal.

Heeft deze vraag geholpen?
Ja
Nee
Bedankt voor je feedback!