Veelgestelde vragen


Over de fiets

Waar zit de motor bij een elektrische fiets?

De stadsfiets en de plooifiets beschikken over een middenmotor die zich aan de trapas bevindt. De bakfiets heeft een krachtige achtermotor.

Welk type batterij zit er in de Veloci fietsen?

De krachtige Li-Ion batterij (met LG Cellen) Van 36 V , 13 Ah of 468WH, geeft een max. bereik van 120 km per laadbeurt voor de stadsfiets. In de batterij zit een BMS (Battery Management System) verwerkt. Dit systeem laat toe om de batterij te laten uitlezen door Bizbike techniekers die dan een snelle en correcte analyse kunnen maken van de fietsbatterij.

Moet ik deze fiets inschrijven of een extra verzekering afsluiten?

Op een elektrische fiets bent u niet verplicht een helm te dragen, u hebt geen rijbewijs nodig en u kunt gebruik maken van de fietspaden. Deze fiets is gelimiteerd tot 25 km/u waardoor er geen verzekeringsplicht is. U kan zich altijd verzekeren tegen diefstal of schade bij uw verzekeringsmakelaar.

Is elektrisch fietsen gevaarlijk?

Deze elektrische fiets is uitgerust met trapondersteuning en geeft u, tot een snelheid van 25 km per uur, aanvullende kracht tijdens het trappen door middel van een stille motor. De motor start zodra u op de pedalen trapt. Daardoor fietst u bijzonder licht en ontspannen ongeacht stijgingen of wind. Zodra u stopt met trappen stopt ook de ondersteuning. De motor slaat automatisch af bij 25 km per uur, u gaat dus nooit te hard. U bepaalt zelf hoeveel trapondersteuning u wilt. Deze fiets is ontwikkeld om u een stabiele en veilige fietservaring te geven.

Kunnen er fietszakken aan de e-bikes van Veloci gehangen worden?

Alle soorten fietszakken kunnen bevestigd worden aan de Veloci Connect. Er is een opening voorzien boven de batterij en extra beugels links en rechts van de bagagedrager.

Van welke leverancier komen deze fietsen?

Deze fietsen worden ontworpen en geassembleerd door Bizbike in Wielsbeke.

Wanneer wordt mijn fiets geleverd?

Na ontvangst van uw betaling of na goedkeuring van uw dossier bij Beobank kunt u online een datum van levering vastleggen.

Hoe kan ik later een onderhoud bestellen en hoeveel kost dat?

U ontvangt bij uw fiets een Bizbike-onderhoudskaart. Een standaardonderhoud kost € 49, dat is inclusief verplaatsing maar exclusief wisselstukken. Het eerste standaardonderhoud wordt u door Bizbike gratis aangeboden. U plant dit best in binnen het jaar na aankoop of na 500 km. Dat kan via my.bizbike of via planning@bizbike.be

Waar moet ik naartoe voor een onderhoud of herstelling?

Bizbike beschikt over mobiele techniekers die op afspraak bij u thuis komen om elk euvel te verhelpen.

Wat als ik niet tevreden ben over mijn bestelling?

Indien u niet tevreden bent van uw fiets, moet u Bizbike binnen de 14 dagen na levering verwittigen op het nummer 056 900 655 of via standaard@veloci.be. Uw geld wordt volledig teruggestort en de fiets wordt bij u thuis terug opgehaald.

Wat als er een technisch probleem is met de fiets?

Bij een technisch probleem kunt u contact opnemen met Bizbike zij komen de fiets bij u thuis, na afspraak, herstellen.

Wat omvat de garantie?

U krijgt levenslange garantie op het frame, 7 jaar op niet-elektronische onderdelen en 2 jaar op elektronische onderdelen en de batterij. Tijdens deze periode komt Bizbike alle garantieproblemen kosteloos bij u thuis oplossen.

Door wie zal mijn fiets geleverd worden?

Uw fiets wordt geleverd door Dynalogic. Zij geven u bij levering een kwartiertje uitleg, een uitgebreide handleiding en de leverbon.

Als er een probleem is met de levering van mijn fiets wie moet ik dan contacteren?

Neem telefonisch contact op met Bizbike op het nummer 056/900 655 of via e-mail standaard@veloci.be

Hoe kan ik mijn bestelling/type fiets wijzigen?

Neem telefonisch contact op met Bizbike op het nummer 056/900 655 of via e-mail standaard@veloci.be

Hoe kan ik een fiets bijbestellen?

U kunt online het aantal fietsen bestellen dat u nodig heeft. Wilt u later nog een extra fiets bestellen, dan plaatst u online een nieuwe bestelling. Ook tijdens de testdagen kunt u zoveel fietsen bestellen als u verkiest.

Hoe kan ik de bestelling van mijn fiets annuleren?

Neem telefonisch contact op met Bizbike op het nummer 056/900 655 of via e-mail standaard@veloci.be

Over de betaling

Hoe kan ik betalen?

  • Bestelt u online? Dan kunt u kiezen tussen betaling met bankkaart, kredietkaart, overschrijving of via financiering met Beobank.
  • Bestelt u tijdens de testdagen? Dan kunt u kiezen voor contante betaling, betaling met ecocheques, bankkaart of kredietkaart of een combinatie van voorgaande. U kunt ter plaatse ook een financiering aangaan bij Beobank voor het volledige bedrag. Een week na ontvangst van uw betaling of goedkeuring van uw dossier door Beobank, wordt u gecontacteerd door Bizbike om een leverdatum af te spreken.

Wanneer moet ik de eerste betaling van mijn financiering uitvoeren?

Ongeveer een maand na de levering van uw fiets zal u uw eerste betaling moeten uitvoeren. U krijgt hiervoor nog een brief van Beobank met een overzicht van alle betalingen en de vervaldata. Deze brief/uitnodiging tot betalen krijgt u een 2-tal weken nadat de fiets afgeleverd werd.

Hoe kan ik mijn financiering annuleren want ik wil cash betalen?

U belt naar Dealer Center 02/626 55 55 en zij doen het nodige.

Kan ik bij financiering een voorschot op mijn fiets geven met ecocheques?

Neen, als u kiest voor financiering geldt dat voor het volledige bedrag. Op de testdagen kunt u wel een gedeelte met ecochecques + een gedeelte cash of met bank- of kredietkaart betalen.