Abonnementen en losse verkoop

Waar kan ik als abonnee terecht met mijn vragen?

Via het E-loket beheert u snel uw abonnement en staat u in contact met onze Klantendienst, 7 dagen op 7; 24 uur op 24. Hier kan u:

  • opgeven wat er met uw krant gebeurt als u met vakantie gaat
  • aanvragen om uw krant op uw nieuwe adres te ontvangen
  • een bezorgingsklacht melden
  • de einddatum van uw abonnement raadplegen
  • een vraag stellen aan de Klantendienst

Onze Klantendienst blijft uiteraard beschikbaar via telefoon en e-mail:

Krantenabonnee?

02/790.21.10 - Elke weekdag vanaf 8u tot 17u. Op zaterdag vanaf 8u tot 12u lezersservice@standaard.be

Ik heb een krantenabonnement. Moet ik betalen om De Standaard op mijn iPhone/iPad/iPod Touch, Android toestel te lezen?

Als 6 daags- of studentenabonnee leest u gratis De Standaard digitaal op uw iPhone, iPad, iPod Touch of Android toestel. U downloadt gratis de applicatie via iTunes of Android Market. Hebt u een weekendabonnement, dan betaalt u extra voor deze dienst.
Klik hier om uw digitale toegang te activeren.

Hoe kan ik als abonnee mijn iPhone/iPad of Android toegang activeren?

U downloadt eenmalig de applicatie in de iTunes Store of Android Market. Vanaf dat moment kunt u de krant op iPhone/iPad/iPod Touch of Android toestel bekijken. Hebt u een weekendabonnement, dan betaalt u extra voor deze dienst.
Bent u nog niet geregistreerd op Standaard.be en moet uw digitaal abonnement nog geactiveerd worden? Klik dan hier om dat in orde te brengen.

Wat is het verschil tussen een 6 daagsabonnement en een weekendabonnement?

Bij een 6 daagsabonnement valt de krant van maandag tot en met zaterdag in uw bus.
Het digitaal abonnement krijgt u er gratis bovenop.
Bij een weekendabonnement ontvangt u de krant enkel op vrijdag en zaterdag.
Hier is het digitaal abonnement niet inbegrepen.

Ik ben weekendabonnee maar wil een 6 daagsabonnement. Hoe schakel ik om?

Bel onze Klantendienst op 02 790 21 10. Zij helpen u graag verder.

Ik heb al een digitaal abonnement maar wil ook een krantenabonnement. Hoe schakel ik om?

Bel onze Klantendienst op 02 790 21 10. Zij helpen u graag verder.
TIP: Als 6 daags abonnee is uw digitale toegang in uw abonnement inbegrepen.

Kan ik mijn krant tijdelijk onderbreken of laten nasturen naar mijn vakantieadres?

Ja, dat kunt u eenvoudig doorgeven via het E-loket. U hebt volgende keuze:
  • Laat de krant bezorgen bij een vriend of familielid in België
  • Laat de krant doorsturen naar uw vakantieadres in België
  • Stop de levering van uw krant en blijf digitaal lezen. Voor elke week onderbreking, wordt uw abonnement 4 dagen verlengd.

Krijg ik als student een korting op De Standaard?

Als student in voltijds dagonderwijs leest u De Standaard met een korting tot -63%. Klik hier om de studentenaanbiedingen te bekijken. Een kopie van uw studentenkaart is vereist.

Hoe kan ik mijn abonnement betalen?

U hebt de keuze tussen domiciliëring, doorlopende betaling via kredietkaart (VISA of Mastercard), overschrijving of online betaling (bancontact of web banking via Belfius of KBC).

Hoe abonneer ik via domiciliëring?

Kies tijdens het bestellen voor betaalwijze domiciliëring. Geef uw rekeningnummer op. Wij brengen de domiciliëring in orde met uw bank. Vanaf dan verlopen alle betalingen automatisch. De abonnementstarieven vindt u dagelijks terug in het colofon van onze krant. Het abonnement kan stopgezet worden door contact op te nemen met de klantendienst via telefoon 02/790.21.10 of www.standaard.be/klantendienst. Opzeggen doet u minimaal 14 kalenderdagen voor de start van uw volgende periode.

Hoe abonneer ik voor doorlopende betaling via kredietkaart?

Kies tijdens het bestellen voor betaalwijze doorlopende betaling via kredietkaart. Kies vervolgens uw gewenste betaaloptie: VISA of Mastercard. Vul daarna de nodige gegevens in (Naam kaarthouder, kaartnummer, vervaldatum en de verificatiecode van uw kaart). Vanaf dan verlopen alle betalingen automatisch. De abonnementstarieven vindt u dagelijks terug in het colofon van onze krant. Het abonnement kan stopgezet worden door contact op te nemen met de klantendienst via telefoon 02/790.21.10 of www.standaard.be/klantendienst. Opzeggen doet u minimaal 14 kalenderdagen voor de start van uw volgende periode.

Hoe laat krijg ik mijn krant in de bus?

Op weekdagen wordt uw krant thuisbezorgd door uw postbode of koerierdienst voor 7.30 uur, in het weekend voor 10 uur.

Wat is het verschil tussen krantenbedeling door de postbode of een dagbladhandelaar?

Bedeling door uw postbode
= de krant wordt bij u thuis geleverd door een postbode/koerierdienst
Bedeling door een dagbladhandelaar/rondeverkoper
= de krant wordt bij u thuis geleverd door een zelfstandige dagbladhandel of rondeverkoper uit uw buurt.
Naast deze 2 opties, kunt u uw krant ook elke dag zelf afhalen in de dagbladhandel.
Hoe u uw krant ontvangt, kiest u zelf bij het bestellen. Kiest u voor bedeling via de dagbladhandelaar? Vul dan de naam en het adres in. Wij brengen die persoon op de hoogte van de opstart van uw abonnement.

Kan ik een abonnement cadeau doen?

Ja, klik hier om een abonnement te schenken. U kiest zelf welke formule u wilt schenken. Bij het bestellen ontvangt u onmiddellijk een cadeaubon om af te printen.

Hoe werkt de "niet tevreden – geld terug" garantie?

Een telefoontje naar onze Klantendienst volstaat om uw abonnement op De Standaard stop te zetten. Het resterende bedrag krijgt u terug. (02 790 21 10 - tijdens kantooruren)

Waar in het buitenland kan ik De Standaard kopen?

De Standaard is te koop in Luxemburg en Nederland.

Losse verkoop van De Standaard – Kioskprijs

Hoeveel betaal ik voor de ochtendkrant in een winkel in België?

U betaalt:
  1. 1,70 euro voor een dagkrant (maandag – vrijdag)
  2. 3,60 euro voor een weekendkrant (zaterdag)

Hoeveel betaal ik voor de ochtendkrant in een winkel in het buitenland?

U betaalt:
  1. In Luxemburg : 2,70 euro / dagkrant; 3,75 euro / weekendkrant
  2. In Nederland : 2,70 euro / dagkrant; 3,75 euro / weekendkrant

Hoeveel betaal ik om één dag toegang te hebben tot alle artikels op de website (nieuwsupdates en plus-artikels), en de digitale ochtendkrant en avondeditie van die dag? (= De dagkaart van De Standaard)

U betaalt 1 euro. U hebt toegang tot middernacht.

Hoeveel betaal ik de om De Standaard (app dS Krant) digitaal te lezen via de iTunes Store?

U betaalt voor dS Krant op:
  1. Een weekdag 1,99 euro (= ochtendkrant + dS Avond)
  2. Een weekendkrant 3,99 euro
  3. Een week 6,99 euro (=6 ochtendkranten + 5 weekdagen dS Avond)

Wat is een digitale dagkaart?

Een digitale dagkaart biedt u tijdens de lopende kalenderdag (tot middernacht Belgische tijd) onbeperkte toegang tot De Standaard. U kan zich met deze code tijdens dezelfde dag meermaals aanmelden.

Hoeveel kost een dagkaart?

Een dagcode kost 1 euro. U betaalt niet rechtstreeks aan De Standaard, maar uw mobilofoonoperator - Base, Mobistar of Proximus - zal u bij de afrekening 1 euro aanrekenen.

Hoe kan ik een dagkaart kopen?

SMS 'dag' naar 3421. Geef de code in in de daarvoor bestemde box op de aanmeldpagina, en u heeft meteen toegang tot de volledige website. U kunt geen dagkaart aanvragen buiten België.

Kan ik een dagkaart verschillende keren per dag gebruiken?

Indien u een digitale dagkaart koopt, kan u zich ook meermaals en op verschillende plaatsen aanmelden. U ontvangt een toegangscode die tijdens een bepaalde kalenderdag geldig is.

Registreren

Hoe kan ik mij registreren?

Registeren kan makkelijk en gaat snel. Surf naar standaard.be/registratie. Vul daarna de nodige gegevens in en klik op 'Bevestigen'. U ontvangt vervolgens een welkomste-mail. Via deze e-mail kunt u uw registratiefiche beheren:
  • gegevens bekijken, aanpassen, aanvullen.
  • u in- of uitschrijven voor onze verschillende gratis nieuwsbrieven en algemene e-mails van De Standaard en partners.

Waarom moet ik me registreren op Standaard.be?

Voor abonnees van De Standaard, uitgezonderd weekendabonnees, zijn onze digitale producten inbegrepen in hun abonnement. Om toegang te krijgen tot de digitale producten maken we het u graag gemakkelijk, klik hier en we begeleidingen u verder zodat u meteen digitaal kunt beginnen lezen.

Voor niet-abonnees is het uiteraard niet verplicht om een registratie aan te maken, maar registreren heeft tal van voordelen en is bovendien helemaal gratis. De voordelen van een registratie:
  • Reageren op artikelen en in het forum
  • Beoordelen van artikels
  • Deelnemen aan wedstrijden en enquêtes
  • Nieuwsbrieven beheren
  • ...
Eens geregistreerd kunt u:
  • Zelf uw persoonlijke gegevens beheren:
    • uw adresgegevens wijzigen
    • uw nieuwsbrieven beheren
    • uw interesses bekijken, aanpassen, aanvullen
  • Uw abonnement beheren (digitale toegang, leveringsadres, … )

Meld u daarvoor aan met uw e-mailadres en wachtwoord. U kunt dit doen via de klantendienst.

Ik wil een registratie aanmaken maar ik krijg de volgende boodschap: Dit e-mailadres is reeds in gebruik.

U hebt in het verleden al een registratie aangemaakt op dit e-mailadres. Indien u uw wachtwoord niet meer weet dan kunt u klikken op 'Wachtwoord vergeten' of klik hier om uw wachtwoord opnieuw in te stellen. Hebt u liever een ander e-mailadres? Klik hier en maak een nieuwe registratie aan met het gewenste e-mailadres.

Ik wil mijn gegevens aanpassen.

U kunt uw gegevens steeds zelf aanpassen. Hiervoor gaat u naar uw registratiefiche. Klik hier.

Opgelet: Wijzigt u uw e-mailadres of wachtwoord? Dan moet u zich de volgende keer aanmelden op de website of in de apps met uw nieuwe gegevens.

Ik wil dat mijn registratie verwijderd wordt.

Hiervoor stuurt u een e-mail naar onlineservice@standaard.be met:
  • als subject 'Verwijder mijn registratie op De Standaard Online'.
  • In de e-mail zelf vermeld u de e-mailadressen die u wilt laten schrappen.

Ik wil me in-of uitschrijven voor een nieuwsbrief.

Het is steeds mogelijk om u in of uit te schrijven op nieuwsbrieven. U kunt dit doen:
  • Via onze online klantendienst, klik hier
  • Via www.standaard.be, onderaan deze pagina kunt u klikken op 'Beheer registratie'. U kunt uw nieuwsbrieven enkel aanpassen indien u aangemeld bent.

Ik krijg een e-mail van De Standaard. Hoe kan dat?

Bent u geregistreerd op standaard.be, dan hebt u waarschijnlijk aangevinkt om bepaalde nieuwsbrieven te ontvangen. U kunt bovendien ook algemene e-mails van De Standaard en partners ontvangen. U kunt onze privacy voorwaarden steeds nalezen op www.mediahuis.be/privacy.

Opgelet: Bent u abonnee? Dan ontvangt u naast de door u gekozen nieuwsbrieven ook service e-mails om u maximaal te laten genieten van uw abonnement. U herkent deze e-mail aan het service e-mailadres en de expliciete vermelding 'Service e-mail' in de mail zelf. Hebt u nog verder vragen over deze servicemails? Contacteer onze klantendienst.

Wachtwoord

Ik wil mijn wachtwoord aanpassen. Kan dat?

U kunt uw wachtwoord altijd aanpassen.

Aan welke voorwaarden moet mijn wachtwoord voldoen?

Uw wachtwoord moet minimum 6 karakters en maximum 16 karakters hebben.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik dit opnieuw aanvragen?

Indien u uw wachtwoord vergeten bent, kunt u dit zelf opnieuw instellen. Klik hier en vul uw e-mailadres in. U ontvangt op dit e-mailadres een e-mail waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Opgelet:
  • U moet uw wachtwoord via deze e-mail wijzigen binnen de 24 uur. Doet u dit niet, dan moet u opnieuw een e-mail aanvragen om uw wachtwoord in te stellen.
  • Van zodra u een nieuw wachtwoord hebt aangevraagd via deze e-mail, zal uw oude wachtwoord niet meer werken. U moet dus sowieso een nieuw wachtwoord instellen. Bent u permanent aangemeld in een app of op de nieuwssite? Dan gaat u de eerst volgende keer u opnieuw moeten aanmelden met uw nieuw wachtwoord.

Ik heb een e-mail aangevraagd om mijn wachtwoord opnieuw in te stellen, maar ik heb deze niet ontvangen. Hoe kan ik mijn wachtwoord nu opnieuw instellen?

Lukt het niet om een nieuw wachtwoord in te stellen of probeert u uw wachtwoord in te stellen 24 uur na ontvangst van deze e-mail? Dan dient u opnieuw een e-mail voor wachtwoordwijziging aan te vragen. Klik hier.

Opgelet: Kijk zeker na of deze e-mail niet in uw map 'Ongewenste e-mail', 'Ongewenste items', 'Spam' of bij uw 'Verwijderde items' is terechtgekomen.

Ik geef via 'wachtwoord vergeten' mijn e-mailadres op, maar ik krijg de melding 'Ongeldig e-mailadres'

Het is mogelijk dat u deze boodschap krijgt indien u:
  • Een fout tikte in uw e-mailadres. Probeer hier opnieuw.
  • Nog geen registratie hebt op dit e-mailadres. Klik hier en maak een registratie aan.

Aanmelden

Waarom moet ik mij aanmelden als abonnee?

Indien u abonnee bent moet u zich aanmelden zodat wij u kunnen herkennen als abonnee en u toegang kunnen geven tot het volledige digitale pakket voor abonnees.

Waar kan ik mij aanmelden op standaard.be?

Eens u een registratie hebt, kunt u zich op verschillende manieren aanmelden:
  • Op standaard.be kunt u zich rechts bovenaan in de navigatiebalk aanmelden door op 'Aanmelden' te klikken. Bent u aangemeld? Dan ziet u uw e-mailadres rechts bovenaan verschijnen.
  • Om sommige artikels te lezen moet u een abonnement hebben. Klikt u op één van deze artikels, dan vragen we om u aan te melden zodat we u kunnen herkennen als abonnee en u het artikel volledig kunnen laten raadplegen.

Waar kan ik mij aanmelden in de apps van De Standaard?

Downloadt u de app 'Digitale Edities' en/of 'De Standaard Avond' voor de eerste keer? Dan krijgt u gratis 1 proefkrant in de app 'Digitale Edities' en gratis 1 avondeditie in de app 'De Standaard Avond'.

Vanaf uw tweede gedownloade krant of uw tweede gedownloade avondeditie wordt u gevraagd om u aan te melden. U kunt u ook rechtstreeks aanmelden via 'Instellingen'. Klik hier en ontdek hoe u de apps kunt installeren op uw toestel en hoe u kunt beginnen lezen als abonnee.

Bent u nog geen abonnee? Na uw eerste proefkrant en/of proef dS Avond moet u betalen om de ochtendkrant en dS Avond op uw tablet en smartphone te kunnen lezen.

Ik krijg steeds de melding "U heeft een ongeldig e-mailadres of wachtwoord ingevuld"

Waarschijnlijk gebruikt u een fout wachtwoord of een foute schrijfwijze bij het aanmelden. Hou er rekening mee dat u wachtwoord hoofdlettergevoelig is. U moet dus op de exacte plaatsen hoofdletters en kleine letters gebruiken.

Indien u een nieuw wachtwoord hebt aangevraagd, zorg er dan voor dat u zeker het laatst ingestelde wachtwoord gebruikt. Alle andere wachtwoorden vervallen namelijk als u een nieuw wachtwoord instelt. Als uw wachtwoord automatisch ingevuld wordt wanneer u probeert aan te melden, is dit niet noodzakelijk het correcte wachtwoord.

Opgelet: zorg ervoor dat u niet per ongeluk een extra spatie toevoegt aan uw wachtwoord. Dit gebeurt vaak wanneer men het wachtwoord kopieert en plakt.

Ik wil me aanmelden op De Standaard Online maar ik ben mijn e-mailadres en wachtwoord vergeten. Wat moet ik nu doen?

Indien u uw e-mailadres en wachtwoord niet meer weet, dan kunt u een nieuwe registratie aanmaken. Klik hier. Maakt u een nieuwe registratie aan met een bestaand e-mailadres, dan krijgt u de melding 'e-mailadres reeds in gebruik'. U kunt dan makkelijk uw wachtwoord opvragen door te klikken op 'Wachtwoord vergeten'.

Tip: Ontvangt u e-mails van De Standaard, dan bent u geregistreerd bij De Standaard Online op het e-mailadres waarop u deze e-mail ontvangt. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik hier.