GRATIS VR-BRIL EN DS360-APP

Veelgestelde vragen

Welkom op de pagina met veelgestelde vragen over de gratis VR-bril die op 23 april 2016 bij De Standaard zit, en de dS360-app. We hopen u hier verder te kunnen helpen.

dS360-APP

Wat is de dS360-app?

ds360 bundelt de 360 graden video’s van De Standaard — video’s waar u middenin zit. U kunt de video’s via de app gewoon bekijken op uw smartphone. Kies dan voor de optie ’smartphone'. Voor een optimale beleving, gebruikt u een VR-bril. Kies dan voor de optie ‘cardboard'.

Wat doet de dS360-app?

U kunt de 360° video’s van De Standaard via de app onmiddellijk streamen of downloaden en bekijken waar en wanneer u maar wilt. Wifi is aanbevolen. Ook voor downloads. Let bij mobiel dataverkeer op voor uw datalimiet. Gedownloade video's worden na zeven dagen inactiviteit van uw toestel verwijderd.

Waar kan ik dS360 downloaden?

Download de app voor android hier.

Download de app voor iOS hier hier.

Ik krijg de dS360-app niet geïnstalleerd.

De app werkt enkel op iOS (iPhone) en Android-toestellen. iPhone 5 en 6 vereisen minimum het besturingssysteem iOS8 om de app te installeren. iPhone 4 vereist minimum het besturingssysteem iOS7. U hebt minstens 2 GB vrije RAM nodig, maar voor de beste ervaring is 3 of 4 GB aan te raden.
Android-toestellen vereisen minimum het besturingssysteem 4.1. U hebt minstens 2 GB vrije RAM nodig, maar voor de beste ervaring is 3 of 4 GB aan te raden.

Hoe werkt de dS360-app zonder VR-bril?

Beweeg uw smartphone in de richting waarin u in de video wil bewegen: links, rechts, boven, onder. Bepaal zelf waarnaar u kijkt bij het afspelen van een video.

Hoe werkt de dS360-app in combinatie met een VR-bril?

Bij gebruik van een VR-bril volgt dS360 de bewegingen van uw hoofd: links, rechts, boven, onder. Bepaal zelf waarnaar u kijkt bij het afspelen van een video.

De 360°-video's haperen.

Soms duurt het een tijdje om de video’s te laden. Het gaat om grote data-bestanden. Bij het streamen moeten de video’s een buffer opbouwen.

Ik heb een 360°-video gedownload, maar nu lijkt hij verdwenen.

Gedownloade video's worden na zeven dagen inactiviteit van uw toestel verwijderd

GRATIS VR-BRIL

Ik weet niet hoe ik mijn gratis VR-bril moet plooien.

Hier vindt u een video-handleiding. Hier een getekende handleiding.

Er ontbrak een onderdeel van mijn gratis VR-bril.

Gelieve contact op te nemen met de klantendienst van De Standaard op 02/790.21.07 of lezersservice@standaard.be. Vermeld bij e-mail uw volledige adresgegevens met een duidelijke omschrijving van uw vraag. U wordt zo snel mogelijk geholpen.

Ik ben abonnee en mijn gratis VR-bril zat niet bij de krant.

Gelieve contact op te nemen met de klantendienst van De Standaard op 02/790.21.07 of lezersservice@standaard.be. Vermeld bij e-mail uw volledige adresgegevens met een duidelijke omschrijving van uw vraag. U wordt zo snel mogelijk geholpen.

Ik kocht De Standaard en kreeg er geen gratis VR-bril bij.

Gelieve contact op te nemen met de klantendienst van De Standaard op 02/790.21.07 of lezersservice@standaard.be. Vermeld bij e-mail uw volledige adresgegevens met een duidelijke omschrijving van uw vraag. U wordt zo snel mogelijk geholpen.

Mijn smartphone past niet in mijn gratis VR-bril.

Voor grotere toestellen — zogenaamde ‘phablets’ — zijn er andere brillen op de markt.

ANDERE

Ik ondervind een ander probleem met mijn gratis VR-bril en de dS360-app.

Gelieve contact op te nemen met de klantendienst van De Standaard op 02/790.21.07 of lezersservice@standaard.be. Vermeld bij e-mail uw volledige adresgegevens met een duidelijke omschrijving van uw vraag. U wordt zo snel mogelijk geholpen.