BRUSSELSE SIGARET KRIJGT NA 125 JAAR AMERIKAANSE SMAAK

Groene Michel wordt wit

De verstokte rokers van de legendarische 'groene Michel'-sigaretten zonder filter sterven uit. Het bedrijf maakt daarom een ommezwaai vanjewelste: 'We lanceren blonde filtersigaretten met een zachtere Amerikaanse smaak, in een hard pakje', zegt Jeroen Dhanens van St.Michel.
Groene Michel wordt wit
rr

Van onze redactrice



Wie groene Michel zegt, denkt aan bruine cafés en voetbalkantines waar oudere mannen met hun filterloze sigaretten in recordtijd een ondoordringbare rookwolk creëren. 'Klopt', zegt Jeroen Dhanens, corporate affairs manager België-Luxemburg van Japan Tobacco International, het bedrijf dat St.Michel bezit. 'Onze klanten zijn mannelijk en ouder dan 50jaar. Vorig jaar verkochten we nog 1,7miljoen pakjes groene Michel, maar ons publiek sterft langzaam maar zeker uit.'



Daarom zet het bedrijf de grote middelen in. '125 jaar lang is er nauwelijks iets veranderd aan de vormgeving van het zachte groene pakje met de heilige Michiel', zegt Dhanens. 'We hielden ook vast aan de zwarte tabak die de smaak van de sigaret bepaalt. Nu introduceren we een modern, hard pakje met een tabaksmix die je bij alle hedendaagse Amerikaanse sigarettenmerken terugvindt. Filtersigaretten met blonde tabak, met de variëteiten Virginia, Oriental en Burley, wat een veel zachtere smaak oplevert. In de groene verpakking komt de gewone mix, in de witte een versie met minder teer en nicotine, de light -versie zeg maar. Maar ...

Nog geen abonnee?
Abonneer voordelig om verder te lezen

Lees dS Avond, de digitale krant en Archief+.

Ja, ik neem een proefabonnement

Bekijk onze formules >
Neem een dagkaart >

Reeds abonnee?

Nog niet geregistreerd?

Registreer