BRUSSEL -- Het Internationaal Salon van Lichte Bedrijfsvoertuigen, Vrijetijdsvoertuigen en Motorfietsen heeft zondag de deuren gesloten met 275.123 bezoekers. De laatste dag was traditioneel de drukste. Er kwamen zondag nog 42.948 geïnteresseerden over de vloer. Dat heeft Joost Kaesemans, woordvoerder van Febiac, vandaag gemeld.
Het doel van dit Autosalon was 250.000 bezoekers. ,,Stiekem hadden we wel gehoopt op 270.000 en daar zijn we dus zelfs lichtjes boven gegaan. Op dat vlak zijn we dus zeer tevreden'', meldt Kaesemans. Over hoeveel het Autosalon qua verkoop heeft opgeleverd, kon de woordvoerder nog niets zeggen. ,,De verkoopcijfers bespreken we de komende weken met de constructeurs. Daarvoor is het dus nog wat te vroeg''.

Door de tegenvallende economie waren de zware bedrijfsvoertuigen dit jaar niet op het Salon aanwezig. Er werden dit jaar voor 20,6 procent minder vrachtwagens van meer dan 7,5 ton verkocht. Om die reden hebben de truckfabrikanten minder middelen voor promotie, zodat Brussel wegviel als locatie voor de promotie van zware bedrijfsvoertuigen.

Aan de andere kant stonden de lichte vrachtwagens tot 7,5 ton volop in de schijnwerpers. Nog altijd zijn zij goed voor 8 op 10 van de nieuw ingeschreven lichte bedrijfsvoertuigen in België. Op het salon waren ook meer vrijetijdsvoertuigen tentoongesteld als 4x4's, breaks, pick-ups, motorhomes en monovolumes. Ook de motoren kwamen ruim aan bod evenals lichte toeristische vliegtuigjes en ULM's.