ZAVENTEM - Grande, het reportagemagazine over ,,bestemmingen, culturen, natuur en ontdekkingen'', brengt in maart 2003 een Franstalige editie op de markt. Ondanks de moeilijke magazinemarkt draait het blad sinds mei break-even. Dat meldt Koen Van Wichelen, gedelegeerd-bestuurder van uitgeverij Himalaya, naar aanleiding van het tweejarig bestaan van het blad.
Anders dan de grote buitenlandse concurrenten zoals de Franse Géo en de Franse uitgave van National Geographic zal de Franstalige Grande het accent leggen op Europese en Belgische bestemmingen. Hierbij wordt samengewerkt met lokale auteurs, redacteurs, fotografen, bekende Brusselaars en Walen. De startoplage bedraagt 20.000 exemplaren. Himalaya rekent voor de Franstalige editie tegen eind 2003 op een verkochte oplage van 10.000 exemplaren.

De verkochte oplage van de Nederlandstalige editie schommelt rond de 20.000 per maand, waarvan 7.000 abonnementen. De voorbije zomer waren er verkoopspieken tot 24.000 exemplaren. Ook bij de adverteerders scoort het blad goed: het verjaardagsnummer telt bijvoorbeeld een veertigtal bladzijden advertenties.

Sinds mei 2001 zorgt Roularta Media voor de reclame in Grande. De Roularta Media Group bezit sinds augustus 2000 overigens 50 procent van de aandelen van Himalaya. De andere helft is in handen van de drie oprichters: Koen en Gert Van Wichelen en Gerrit Tulkens.