Youtube maakt nu ook tv

Youtube stelde begin deze week drie nieuwe tv-kanalen voor aan adverteerders. Er wordt onder meer gefocust op vrouwenfictie.

Van onze redacteur



Youtube legt de tv-zenders het vuur aan de schenen. Begin deze week stelde eigenaar Google zijn nieuwe project voor aan adverteerders: 100 kanalen met originele inhoud. Google-topman Eric Schmidt is vol vertrouwen: ‘We staan voor een explosie van online videogebruik.'



Uit eigen cijfers blijkt dat Youtube de meeste kijkers bereikt in primetime. Dan zaten surfers vroeger nog voor de televisie. Tegenwoordig, zo blijkt uit de Youtube, streamen Amerikaanse mannen tussen 18 en 34 meer dan dat ze naar tv kijken. Vroeger kende Youtube zijn piek in de middagpauze. Youtube wil nu graag voor zowat 200 miljoen dollar aan advertentieruimte slijten aan bedrijven.



Wigs heet ...

Nog geen abonnee?
Abonneer voordelig om verder te lezen

Lees dS Avond, de digitale krant en Archief+.

Ja, ik neem een proefabonnement

Bekijk onze formules >
Neem een dagkaart >

Reeds abonnee?

Nog niet geregistreerd?

Registreer