Generatie Y gelooft sterk in zichzelf
Foto: Jobat.be
Bij rekrutering- en selectiekantoor SThree hoort 80 procent van de 120 medewerkers tot generatie Y. Reden genoeg voor directeur Kurt Schreurs om te onderzoeken wat die jongeren drijft op het werk. 'Ze geloven in zichzelf, maar vragen aandacht en respect.'

Op twaalf jaar tijd groeide rekrutering- en selectiekantoor SThree van 3 tot 120 medewerkers. Daarvan behoort 80 procent tot generatie Y, de generatie jonger dan 28 jaar. Doordat het bedrijf alleen vanuit de onderkant van de piramide groeit, worden zij gezien als de toekomstige managers van SThree. Voor het consultancybedrijf reden te meer om onderzoek te doen naar wat de Y-generatie motiveert om voor een job te kiezen, en hoe een werkgever hen best kan aanwerven en behouden.

Voor de Y-generatie is het belangrijk dat ze zich kunnen vinden in de waarden en cultuur van het bedrijf. Ze verwachten een carrièrepad dat ook effectief wordt uitgevoerd zoals opgesteld. Zodra ze de voldoening en het plezier in hun werk verliezen, kunnen ze vrij snel beslissen om te vertrekken.

>

>

>

>