Technologie in onderwijs moet doordacht zijn

De verplichte iPad, het verkeerde spoor?

Technologieën als de iPad invoeren op school hoeft niet verkeerd te zijn, schrijft PEDRO DE BRUYCKERE, maar denk er wel goed over na, en stel de juiste vragen. Of dat hebbeding geen ongelijkheid stimuleert, bijvoorbeeld.
De verplichte iPad, het verkeerde spoor?

Een tiental ouders dient een klacht in bij het departement Onderwijs omdat de school van hun kinderen, het Sint-Pieterscollege in Blankenberge, het gebruik van iPads in de lessen verplicht (DS 3 mei) . De ouders stellen dat het voor hen onduidelijk is wat hen dat effectief zal kosten.



Dergelijke technologie invoeren roept terecht vragen op. Scholen moeten weloverwogen hun eigen keuzes maken.



Betekent technologie een meerwaarde in de klas? Je kunt een bibliotheek volschrijven ...

Nog geen abonnee?
Abonneer voordelig om verder te lezen

Lees dS Avond, de digitale krant en Archief+.

Ja, ik neem een proefabonnement

Bekijk onze formules >
Neem een dagkaart >

Reeds abonnee?

Nog niet geregistreerd?

Registreer