BRUSSEL - Labatt USA en Beck's North America, twee dochterondernemingen van InBev, combineren vanaf 1 september hun activiteiten en gaan op in InBev USA. Aan het hoofd van die constructie komt Simon Thorpe, ceo van Labatt USA.

De nieuwe combinatie en naam zijn het resultaat van het officieel samengaan van Interbrew en het Latijns-Amerikaanse AmBev in InBev en van de overeenkomst tussen InBev en het Mexicaanse FEMSA om hun joint-venture in de VS te ontbinden.

InBev USA wordt een volledig geherstructureerde onderneming die zich richt op langetermijngroei in het segment luxebieren op de Noord-Amerikaanse biermarkt. Het bedrijf concentreert zich op de merken Stella Artois, het best verkopende Belgische bier in de VS, Beck's, van alle Duitse bieren de nummer één in Noord-Amerika en Bass, het grootste Engelse importbier in de VS.

De investering in Stella Artois zal volgend jaar worden verdrievoudigd. Ook voor Beck's en Bass komen er extra financiële inspanningen. InBev USA gaat ook na wat het potentieel is op de Amerikaanse markt voor Brahma, het populaire Braziliaanse bier van AmBev dat in de toptien van alle biermerken ter wereld staat.

Simon Thorpe, sinds vorig jaar voorzitter en ceo van Labatt USA, wordt de nieuwe baas van InBev USA. Tom Cardella, voorheen voorzitter en ceo van Beck's North America, leidt de geherstructureerde verkoopsorganisatie als vice-president sales.