BRUSSEL - Autofabrikant GM Daewoo heeft zijn eerste werkjaar 21,6 procent auto's meer verkocht. Wereldwijd groeide GM Daewoo met ruim 51 procent. In België sloot Daewoo het jaar 2003 af met een groei van 34 procent, goed voor een totale verkoop van 4.288 wagens.

Op 30 april 2002 sloten General Motors Corporation en Daewoo Motor Company een akkoord om voortaan samen als GM Daewoo door het leven te gaan.

In West- en Midden-Europa verkocht de autofabrikant vorig jaar in totaal 133.000 wagens. Het marktaandeel van het bedrijf nam daardoor toe van 0,6 naar 0,75 procent. De best verkopende markten van GM Daewoo in 2003 waren Spanje (+33 procent met 23.000 verkochte exemplaren) en Italië (+9 procent met 34.000 verkochte exemplaren). De hoogste groeicijfers werden opgetekend in de voor GM Daewoo kleinere Noord-Europese markten. Zo realiseerden Denemarken en Noorwegen respectievelijk een groei van 480 en 247 procent.

In de toekomst hoopt GM Daewoo zijn activiteiten in een aantal Oost-Europese landen uit te bouwen. Er komen ook nieuwe verkooppunten in Turkije en Polen. De verschillende autotypes zullen er onder de merknaam Chevrolet verkocht worden.