BRUSSEL - Brouwerijgroep Interbrew boekte tijdens het eerste kwartaal van 2004 een interne volumegroei van 1,9 miljoen hectoliter, of een stijging van 11 procent. De groei is geografisch wijdverspreid en het gevolg van stijgingen van het marktaandeel in belangrijke markten, aldus Interbrew in een mededeling.

In totaal werd tijdens het eerste kwartaal van dit jaar een volume van 20,6 miljoen hectoliter verkocht. In dezelfde periode in 2003 was dat 17 miljoen hectoliter.

Naast de wijdverspreide interne groei toont de Leuvense brouwer zich bijzonder tevreden met de mondiale groei van haar twee wereldwijde luxemerken: Stella Artois steeg met meer dan 9 procent, Beck's kende een toename van meer dan 19 procent.

In de VS stijgt het totale volume van Interbrew met 18 procent. Dat is vooral te danken aan Stella Artois, dat daar een groei kende van meer dan 75 procent. Ook in Rusland en Oekraïne bestendigt de brouwerijgroep haar volumegroei. Daarvoor zijn vooral het lokale luxemerk Sibirskaya Korona, de wereldwijde luxemerken Beck's en Stella Artois, en het multinationale merk Staropramen verantwoordelijk.