Groot-Bijgaarden – AdValvas Media, de aanbieder van de portaalsite www.advalvas.be, vervangt zijn community chat.to.be door een betalende community place.to.be. AdValvas probeert hiermee de markt van betalende diensten op het internet open te breken.
"De tijd van gratis pionieren is voorbij", zegt Francis Van den Bosch, CEO van AdValvas Group. "Gebruikers betalen internettoegang aan de telecommunicatiebedrijven. Maar website-aanbieders worden nauwelijks of helemaal nièt vergoed. Terwijl ze zelf het nodige personeel, hard- en software, onderhoud en bandbreedte moeten financieren om interessante en goed functionerende websites met kwaliteitsdiensten te kunnen bieden", zegt Van den Bosch.

Een abonnement geeft de abonnee toegang tot het place.to.be community membership. "Met de nieuwe place.to.be zetten we een verdere stap naar een aanbod dat zich helemaal op onze community members richt", zegt Alain Thys, CEO van AdValvas Media .

"In ruil voor hun lidmaatschap genieten ze van een ruim aanbod dat ze, dankzij onze interactie met de community, voortdurend mee kunnen bepalen. Omdat het aanbod heel wat voordelen biedt kunnen ze hun deelname snel terug verdienen", aldus nog Thys.

Een basisabonnement kost 25 euro. Op dit ogenblik hebben al bijna 3.000 chatters en AdValvas-bezoekers zich aangemeld.