Sarah Jessica Parker, die jarenlang gestalte gaf aan Carrie Bradshaw in de populaire televisieserie ‘Sex and the city’, kroop even terug in de huid van de bekende fashionista. Op vraag van het Belgische bier Stella Artois.

We zagen haar in de HBO-serie vooral Cosmopolitan-cocktails, wijn en champagne drinken, maar brouwerij AB InBev ziet in Carrie Bradshaw de perfecte ambassadrice voor hun nieuwste marketingcampagne in de Verenigde Staten, die kadert in hun jarenlange samenwerking met Water.org. Die ngo werd mee opgestart door Matt Damon in 2009 en zamelt geld in om de allerarmsten overal ter wereld toegang tot zuiver water te verschaffen.

De reclamespot parodieert de begingeneriek van Sex and the city, waarbij Bradshaw op straat wordt gepasseerd (en wordt getrakteerd op een douche) door een bus. Daar staat ze deze keer niet zelf op, wel de boodschap ‘1 flesje = 1 maand schoon water’. Voor elk flesje Stella Artois dat tussen nu en 31 maart wordt verkocht in de Verenigde Staten, zal de brouwerij Water.org een bedrag sponsoren dat het equivalent is van een maand schoon water.

Fans van Sex and the city blijven mogelijk teleurgesteld achter. Sarah Jessica Parker had de terugkeer van Carrie Bradshaw enkele dagen geleden al geteased met een filmpje op haar Instagram-pagina, waardoor bij velen de hoop was gaan groeien dat er een nieuwe film in de maak zou zijn. Maar het blijft voorlopig dus enkel bij een reclamecampagne.