‘Rihanna en LVMH werken samen aan nieuw luxelabel’
De zonnebril van Rihanna, de voorbode van haar luxelabel? Foto: Photo News

De ondernemersdrang van Rihanna is nog niet bekoeld met haar eigen beautymerk en lingerielijn. De zangeres zou binnenkort een luxelabel lanceren in de schoot van de Franse luxegroep LVMH, dat onder meer Louis Vuitton, Marc Jacobs en Dior bezit. Dat bericht althans Women’s Wear Daily.

Volgens WWD zouden LVMH-topman Bernard Arnault en Rihanna concrete plannen hebben om een nieuw luxelabel uit de grond te stampen, dat haar naam zal dragen. Voor LVMH, dat vijftien modehuizen in zijn portefeuille heeft zitten, is het geleden van Christian Lacroix in 1987 dat het een modelabel van de grond opbouwt.

Werknemers van onder andere Louis Vuitton en Celine zouden de voorbije maanden samen met Rihanna en haar team aan het project hebben gewerkt. De kledingcollectie met accessoires zou later dit jaar worden gelanceerd, op hetzelfde moment dat ook haar negende muziekalbum wordt uitgebracht, zeggen bronnen aan de modewebsite.

De 30-jarige zangeres stookte de geruchten zelf nog op door de voorbije dagen in het openbaar te verschijnen met een opvallende zonnebril waarin Fenty staat gegraveerd, haar familienaam waaronder ze eerder ook met succes haar beautymerk en lingerielijn heeft uitgebracht. Volgens fans zou het wel eens goed kunnen dat ze een prototype droeg van wat weldra in de winkels zou kunnen liggen.

Puma

Rihanna, die in 2007 doorbrak met de hit 'Umbrella', toont al veel langer een interesse in de modewereld. In 2013 bracht ze samen met de Britse keten River Island een kledingcollectie uit, een jaar later werd ze aangeduid als creatief directeur van sportmerk Puma. Bij beide samenwerkingen werden telkens ook catwalkshows opgezet tijdens de modeweken in Londen, Parijs en New York, die telkens heel wat aandacht genereerden. Daarnaast was er ook een samenwerking met Manolo Blahnik en was Rihanna even het gezicht van Dior.

Haar beautylijn werd overigens uitgebracht in samenwerking met Kendo, ook al een bedrijf dat onder de paraplu van LVMH opereert. De producten werden erg goed door het publiek onthaald, onder meer omdat er rekening wordt gehouden met tientallen verschillende huidstinten.

Dat ondernemen heeft ook zijn weerslag op familiebanden. Eerder deze week raakte bekend dat Rihanna haar vader Ronald Fenty voor de rechtbank sleept omdat hij haar naam zou misbruiken om zijn productiebedrijf Fenty Entertainment te promoten. De zangeres heeft de rechten op het gebruik van de naam in de Verenigde Staten gekocht.