Nieuwe campagne Te Gek!? focust op hoogsensitiviteit
Tom Helsen schreef een lied voor de campagne Foto: Koen Bauters

De najaarscampagne van Te Gek!? wil licht werpen op de precieze betekenis van hoogsensitiviteit en kan daarvoor rekenen op de hulp van zanger Tom Helsen, zelf een hoogsensitief persoon.

De organisatie die geestelijke gezondheid bespreekbaar wil maken, pakt deze keer uit met de sensibiliseringscampagne ‘Hoogsensitiviteit, (h)erkend?’. Naar schatting vijftien tot twintig procent van alle mensen is hoogsensitief, maar onze kennis over het persoonlijkheidskenmerk is erg beperkt, aldus de organisatie.

‘Vijftien jaar geleden was hoogsensitiviteit nog een onbekend begrip, intussen heeft iedereen de term al eens horen vallen. Maar wat die precies inhoudt en welke effecten dit persoonlijkheidskenmerk kan hebben op het dagelijks leven van een hoogsensitief persoon? Die kennis hebben we meestal niet in huis’, aldus Te Gek!? over de keuze van hun campagnethema.

Die campagne, in samenwerking met VVGG en HSP Vlaanderen, werd donderdag officieel voorgesteld op de Antwerpse boekenbeurs in bijzijn van zanger Tom Helsen. De zanger is zelf een hoogsensitief persoon en schreef met Buurman het nummer ‘Niets is wat het lijkt’ speciaal voor de campagne.