Coca-Cola stapt in Formule 1: McLaren sluit deal met frisdrankgigant
Foto: EPA-EFE

McLaren heeft een deal gesloten met Coca-Cola tot het einde van het huidige Formule 1-seizoen. Dat heeft de renstal donderdag bekendgemaakt. Het is voor het eerst dat het logo van de frisdrankenproducent op een F1-bolide te zien zal zijn.

Naast het logo van Coca-Cola zullen ook de merken Dasani Sparkling en SmartWater, eveneens van The Coca-Cola Company, op de twee McLaren-wagens staan tijdens de drie resterende grote Prijzen van het seizoen (VS, Brazilië en Abu Dhabi). Op de outfits van Stoffel Vandoorne, die na dit seizoen de Formule 1 voor de Formule E ruilt, en Fernando Alonso zullen de merken eveneens te zien zijn.

“Coca-Cola heeft een rijke geschiedenis inzake sponsoring. We zijn vereerd dat het bedrijf McLaren als partner heeft gekozen om de mogelijkheden in de Formule 1 te bekijken”, stelt Zak Brown, CEO van McLaren.

De Grote Prijs van de Verenigde Staten vindt zondag plaats in Austin (Texas).