Kris Vervaet nieuwe CEO voor fusiebedrijf Medialaan-De Persgroep
Themabeeld Foto: BELGA

De Persgroep past haar managementstructuur aan en installeert een België-Nederland organisatie om intensiever te gaan samenwerken tussen beide landen. Het mediabedrijf doet dat om de digitale transformatie te versnellen. De overkoepelende ceo in België en Nederland wordt Erik Roddenhof, Kris Vervaet komt aan het hoofd van de Belgische poot van het bedrijf waar onder meer VTM, Q2, Het Laatste Nieuws en De Morgen onder vallen.

‘Het gaat in de eerste plaats over de convergentie van woord, beeld, video en audio, maar ook over data, toptechnologie en een totaal nieuwe manier om onze adverteerders te bedienen’, zegt Christian Van Thillo, ceo van De Persgroep, dat ook de Scandinavische poot behelst. ‘We hebben vastgesteld dat onze bedrijven in België en Nederland intensiever moeten samenwerken om deze transformatie te realiseren.’

Opvallend is dat een van de twee huidige interim-ceo’s, Erwin Deckers, promotie krijgt. Hij wordt chief creative officer van de Belgisch-Nederlandse poot van het bedrijf. Zijn collega Dirk Lodewyckx blijft in België actief als cmo en coo van de audiovisuele activiteiten. Voorts blijft de directie in België ongewijzigd.

In april dit jaar verliet Peter Bossaert Medialaan na onenigheden met Christian Van Thillo. Deckers en Lodewyckx vervingen hem tijdelijk. Bossaert is sinds mei aan de slag als ceo van de Belgische voetbalbond. Kris Vervaet werkt sinds september dit jaar als directeur publishing en digital business ontwikkeling bij de Persgroep Publishing. De 47-jarige Vervaet was tot voordien aan de slag bij EDF in Frankrijk. Er wordt nu gezocht naar een nieuwe directeur publishing en digital business ontwikkeling.