Gwyneth Paltrow opent Goop-boetiek in Londen
Foto: isopix

Goop, het lifestylemerk van Gwyneth Paltrow, lag de voorbije maanden meermaals onder vuur, maar dat hield de actrice niet tegen om een tijdelijke winkel te openen in Londen.

Paltrow startte in 2008 met het versturen van een nieuwsbrief waarin ze naast reistips en recepten ook advies gaf over haar gezond levensstijl. De website goop.com werd uiteindelijk een heus lifestylemerk met eigen kookboeken, kleding en beautyproducten. Volgens de New York Times is het merk vandaag zo’n 210 miljoen euro waard.

Na een winkel in Los Angeles die vorig jaar september opende, landt Goop nu ook in Londen. In de wijk Notting Hill opende het merk een tijdelijke winkel, die blijft tot eind januari. Daar worden heel wat spullen verkocht die Goop zelf aanbiedt via de website, van beautyproducten en keukengerei tot seksspeeltjes.

‘Het moest en zou Londen worden, niet enkel omdat we onze verjaardag vieren, maar ook omdat dit de plaats is waar alles begon’, vertelt Elise Loehnen, de rechterhand van Paltrow, in een interview met The Guardian. Paltrow woonde bij de lancering van Goop nog in de Britse hoofdstad met haar intussen ex-man Chris Martin, de frontman van Coldplay.

Controverse

Het jubileumjaar van Goop is niet alleen rozengeur en maneschijn. Het magazine in samenwerking met Condé Nast moest na twee nummers op zoek naar een andere uitgever, omdat een factchecker bij heel wat artikels zijn veto uitsprak.

En eerder deze maand kwam aan het licht dat Goop 145.000 dollar betaald heeft om een rechtszaak rond consumentenbescherming te schikken, nadat onder meer werd beweerd dat het gebruik van vaginale eieren verschillende gezondheidsvoordelen zou opleveren. Klanten letten dus maar beter op met wat ze straks meebrengen uit de Goop-winkel.