'Getting Things Done' voor Generatie Z: businessklassieker voor jonge generatie
Getting Things Done voor een nieuwe generatie, David Allen (e.a.), 2018, uitgeverij Lev., ISBN: 9789400510241?? Foto: Jobat.be
De bestseller ‘Getting Things Done’ van David Allen over persoonlijke productiviteit is nu ook beschikbaar in een editie voor de jongere generatie. Hebben jongeren het vandaag moeilijker om zaken gedaan te krijgen dan hun ouders?

Van ‘Getting Things Done’ zijn er wereldwijd miljoenen exemplaren verkocht. Het boek beschrijft onder meer een methode die zich baseert op het opslaan, bijhouden en terugvinden van alle vormen van informatie die nodig zijn voor de taken die je moet uitvoeren. De klassieker verscheen ruim vijftien jaar geleden, ook al kwamen er nadien nog heel wat andere boeken en inzichten over productiviteit en timemanagement.

Vandaag brengt David Allen, samen met twee medeauteurs die de methode al voor kinderen toepasten en Allen hierover aanspraken, een aangepaste versie van het boek. Het is specifiek voor de nieuwe generatie, want met school, huiswerk, sport, vrienden, familie en natuurlijk social media krijgen jongeren ook te maken met een ongelooflijke hoeveelheid 'dingen' die elke dag hun leven binnenkomen. “Ze moeten leren omgaan met grotere verantwoordelijkheden, meer vrijheden en toenemende complexiteit”, stellen de auteurs.

Beyoncé

In ‘Getting Things Done’ voor een nieuwe generatie geven de auteurs jongeren de principes en tools om alles aan kunnen pakken wat op hun pad komt. Het boek is sober, leuk geïllustreerd en hier en daar gekruid met quotes van celebrities zoals Beyoncé Knowles, Usher en Emma Watson. En ook met quotes van David Allen zelf, zoals: “Je hoofd heb je om ideeën te laten stromen, niet om ze vast te houden.”

> 

> 

>