Vernieuwd Wijnegem Shopping Center pakt uit met personal shoppers
Foto: Getty Images/iStockphoto

Wijnegem Shopping Center is dood, leve ‘Wijnegem Shop Eat Enjoy’. Voor zijn 25ste verjaardag trakteert een van de bekendste en drukst bezochte winkelcentra van ons land zichzelf op een make-over, inclusief een nieuwe naam en de introductie van personal shoppers.

‘Mensen zien het Wijnegem Shopping Center steeds vaker als een plaats om af te spreken en dat vertaalt zich in ons nieuw logo’, aldus manager Katrien Geysen. Voor de make-over schakelde eigenaar SCMS-Ceusters het Britse creatief bureau Benoy in, dat eerder al gerenommeerde shoppingcentra restylede en Ferrari World in Abu Dhabi tekende.

Naast een nieuw interieur komen er personal shoppers die Jani-gewijs stijl­advies geven. ‘Vanaf 1 september zullen ze zich zes zaterdagen lang introduceren en tips en tricks meegeven. Daarna kunnen klanten ze boeken tegen een bedrag van 150 euro voor drie uur advies. Ze staan ook klaar voor teambuildings van bedrijven.’

Voorts is er ook een ‘Kiss & Ride’-zone en zijn er ‘Cosy Corners’ uitgerust met oplaadpunten voor smartphones en laptops. De feestelijke opening is voorzien voor 15 september, met onder meer een verticale catwalk. ‘Een idee uit New York. Onder meer Véronique De Kock en Astrid Coppens gaan de uitdaging aan’, klinkt het.