Sneakers kopen? Enkel op afspraak

Dat de lompe sneaker opnieuw het straatbeeld heeft veroverd, hebben we te danken aan Balenciaga. Het nieuwste ontwerp van het modehuis kan je echter niet zomaar kopen in de winkel of webshop.

De Triple S-sneaker van Balenciaga is sinds de lancering in 2016 de marktleider in het segment van luxesneakers. Creatief directeur Demna Gvasalia heeft met Track nu een opvolger klaar, al zal je die (nog niet meteen) in de winkel vinden. Fashionista’s, bloggers en streetstyle-iconen die als eerste met de nieuwe sneaker gezien willen worden, moeten een afspraak maken bij het Londense Selfridges voor ze hun bankkaart mogen bovenhalen.

‘We hebben dit al vaker gedaan voor bijzondere lanceringen en het helpt om lange wachtrijen en ontevreden klanten te voorkomen’, zegt inkoopdirecteur Sebastian Manes aan Vogue. ‘De sneakers van Balenciaga waren het voorbije jaar een van onze meest gevraagde schoenen. Elke keer wanneer we de stock van de Triple S aanvullen, is die binnen enkele uren opnieuw uitverkocht.’

De Track-sneaker, waarvoor Gvasalia zich liet inspireren door loopschoenen, werd voor het eerst getoond bij de voorstelling van de wintercollectie van het modehuis. De sneaker is beschikbaar in drie verschillende kleurencombinaties en in het zwart, en heeft een prijskaartje van 600 euro.

 

Fall Winter 18

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

 

Fall Winter 18

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on