CD&V zet Leuvense kandidaten op hun kop
Foto: BELGA

Om aan te geven dat het voor de CD&V Leuven niet om de eigen kandidaten draait staan alle kandidaten met het hoofd onderste boven op de affiches. Het is pas midden september dat de hoofden op de normale manier op de affiches zullen verschijnen.

Dat heeft CD&V-lijsttrekker Carl Devlies vrijdag bekendgemaakt bij de voorstelling van de affiches. CD&V voert in Leuven campagne met de slogan ‘Het draait om Leuven’.

Devlies typeerde CD&V als ‘een partij die ernstig en integer mee aan het roer staat en die het midden wil vertegenwoordigen dat geen baat heeft bij het extreme standpunten’. ‘Met ons programma kiezen we resoluut voor iedereen, we verwaarlozen niemand. We willen de Leuvenaar ook stap voor stap naar de toekomst begeleiden, want bij te radicale veranderingen vallen er altijd mensen uit de boot. Die evolutie willen we faciliteren via innovatieprocessen zoals slimme systemen die minder mondige, minder mobiele, oudere of zieke mensen ook van thuis uit laten participeren aan de samenleving’, aldus Devlies.

Mobiliteit

CD&V wil de komende legislatuur meer gaan inzetten op de deelgemeenten en onder meer snelle fietsassen creëren die de deelgemeenten met het centrum verbinden. Binnen de vijf jaar moeten alle straten en voetpaden er ‘pico bello’ bijliggen.

Toegankelijkheid is belangrijk voor CD&V. De partij wil jonge starters steunen en van de Bondgenotenlaan op zaterdag een autovrij epicentrum maken. Het mobiliteitsprobleem wil men voor een deel oplossen met onbemande elektrische shuttles en een efficiëntere bedeling van goederen en postpaketten. De partij is ook voorstander van een fietsuitleendienst aan randparkings.