Netflix test reclame tussen verschillende afleveringen
Foto: AP

Streamingdienst Netflix voert momenteel tests uit waarbij abonnees tussen verschillende afleveringen van een serie een reclameblok voorgeschoteld krijgen, zo meldt TechCrunch. En dat leidt tot ongenoegen.

In de reclameblokken worden de abonnees andere series aangeraden die hen, op basis van hun kijkgeschiedenis, volgens het algoritme van Netflix ook zouden kunnen interesseren.

Netflix bevestigt aan technologiewebsite TechCrunch dat het de tests momenteel uitvoert bij een ‘zeer klein percentage van de abonnees’. Het benadrukt bovendien dat de reclameblokken kunnen overgeslagen worden. Met een druk op de knop kan het bingewatchen dus voortgezet worden.

Toch sparen de gebruikers die de reclameblokken te zien kregen, hun kritiek niet. Op socialenetwerksite Twitter worden ze onder meer ‘irritant’ en ‘stom’ genoemd.

In een reactie laat Netflix weten dat het jaarlijks wel honderden tests uitvoert die zijn bedoeld om de gebruikservaring te verbeteren. ‘De reclameblokken dienen om onze abonnees sneller nieuwe content te doen ontdekken waarin ze geïnteresseerd zijn.’