Bekend skate-merk lokt hipsters naar krantenwinkel
Foto: Instagram: @nypost

Supreme, één van de populairste streetwear-merken van het moment, heeft een originele manier gevonden om zijn nieuwe collectie in de kijker te zetten. Het bekende logo van het merk sierde maandag de voorpagina van de New York Post.

Om de nieuwe herfstcollectie te promoten, die op 16 augustus in de Amerikaanse winkels verschijnt, wilde Supreme iets speciaals doen. Het populaire skate-merk uit New York koos voor een samenwerking met de bekendste lokale krant, de New York Post. Het rode Supreme-logo sierde maandag een verder blanco voorpagina van de Post.

Fans van het merk haastten zich naar de krantenkiosken om de speciale editie van de krant te bemachtigen. De Post had de stormloop verwacht, en drukte meer exemplaren dan gebruikelijk, maar toch was de krant maandagochtend op veel plaatsen al uitverkocht. De eerste exemplaren verschenen ook al snel op sites als Ebay, voor een tienvoud van de originele prijs.

Het is de eerste keer dat een merk de hele voorpagina van de Post voor zich alleen krijgt. Toch werkte de krant al eerder samen met de mode-industrie. Zo bracht ontwerper Alexander Wang vorig jaar een capsulecollectie rond de bekende ‘Page Six’ van de Post - met nieuws en gossip over beroemdheden - ter ere van de 40ste verjaardag van de krant. Ook de herfstcollectie van Supreme zal een trui bevatten met een krantenprint.

New York Post on newsstands now. @nypost

A post shared by Supreme (@supremenewyork) on