Burberry neemt afscheid van ridder met paard
Tisci met Madonna op het MET-gala in 2016 Foto: REUTERS

Het Britse luxemerk Burberry heeft voor het eerst in twintig jaar een nieuw logo. De kenmerkende ridder met paard moet plaats ruimen en de sierlijke letters worden grote blokletters.

Het nieuwe logo moet de verandering aan het creatieve roer in de verf zetten. In september stelt Riccardo Tisci immers zijn allereerste collectie voor het modehuis voor, nadat hij eerder dit jaar de rol van creatief directeur overnam van Christopher Bailey.

Burberry belooft na al die jaren een nieuwe richting uit te varen, voorspellen het nieuwe logo en het nieuwe monogram van Peter Saville. De grafisch ontwerper is bekend van zijn werk in de muziekwereld, zo ontwierp hij in het verleden iconische albumcovers van onder meer Joy Division.

Het nieuwe monogram toont de letters ‘T’ en ‘B’, die in elkaar zijn verweven. De combinatie verwijst naar de oprichter van het merk Thomas Burberry. Hoe de nieuwe stijl zich zal vertalen naar de nieuwe kledinglijn valt af te wachten.

 

The #ThomasBurberry Monogram August 2018

A post shared by Burberry (@burberry) on