Warhola: Mokeren in Lokeren
Foto: Geert Van de Velde
De bandleden van Oliver Symons hadden voor de gelegenheid hun pyjama aangehouden. Een haute couture-pyjama van de Brusselse ontwerpster Valerie Hellebaut, maar toch: het zag er comfortabel uit.

Zo verscheen Warhola ook op het podium: alsof ze de Lokerse Feesten wel even tussen hun boterham zouden leggen. Het tekent een van de belangrijkste evoluties die de Rock Rally-winnaar van 2014 doormaakte, want Symons staat een stuk zekerder op de planken. Misschien heeft het er iets mee te maken dat hij bij zijn andere project Bazart steevast op de charismatische rug van Mathieu Terryn staat te kijken.

De andere evolutie tekende zich af op muzikaal vlak: de band is radiovriendelijker geworden. Waar Symons zich op het in conceptuele elektronica gedrenkte 'Aura' nog tot Vlaamse koning van de autotune ontpopte, hengelt het nieuwe 'Drive' naar een plekje in uw laatavond-Spotify-playlist. 'We all blacked out with the lights on', klonk het: eenvoudig, maar raak.

Ook 'Girl' toonde dat het een kwestie van tijd is voor Symons door Drake gebeld wordt voor een refrein. Nu moest die song het stellen met een gastvers van de Antwerpse rapper Glints en één welgemikte dab. We laten u zelf uitmaken welke van die twee écht gehoeven had.

'L'avenir', stond op Symons onderhemdje te lezen. Daar kijken we samen met hem naar uit, want hij bleef schipperen tussen uitdagende electro en feestelijke r&b: in 'Drifting' gingen de bassen meer dan ooit op mokerstand. Het toont dat Symons blijft zoeken naar zijn sound in afwachting van debuutplaat Young Loving: die staat gepland voor 2019. 'Don't you come and save me, I'll try to get this right', leek hij daarover te zingen in pianoballade 'Limit'. Het is hem geraden.