Voor deze nieuwe vorm van reclame heeft u gladde oksels nodig
Foto: wakino ad company

Een Japans reclamebedrijf denkt het gat in de markt gevonden hebben. Wie vaak de metro neemt, kan een centje bijverdienen door zijn of haar okselholte te verhuren als reclamepaneel.

Hoe dat in zijn werk gaat? Je kan tot 10.000 yen (76 euro) per uur verdienen door een kleine sticker (ongeveer vijf op tien centimeter groot) onder je arm te plakken wanneer je de trein of metro neemt.

Gaan zitten is uit den boze, je dient steun te zoeken via een van de beschikbare handgrepen, waardoor je oksel goed zichtbaar is. Deze manier van adverteren zal uiteraard alleen maar werken tijdens warme zomermaanden.

Te gek voor woorden, zegt u? Weet dan dat Japanners niet vreemd zijn van alternatieve vormen van reclame. Zeker in Tokio, dat lijkt volgeplakt met reclamepanelen, moeten adverteerders op zoek naar andere manieren om de aandacht te trekken.

In 2013 gaven 3.000 vrouwen zich op om advertenties te laten aanbrengen op hun bovenbenen en zo reclame te maken voor het nieuwe album van Greenday of de film Ted.

Een eerste klant heeft de Wakino Ad Company ook al (waki betekent overigens oksel in het Japans). Dat is de Seishin Biyo Clinic, waar u terechtkunt voor ontharing. Een niet onbelangrijke voorwaarde voor adverteerders die willen dat hun reclame duidelijk genoeg is.

Ook geen verwaarloosbaar detail: Liberta, het moederbedrijf van Wakino, verkoopt ook beautyproducten zoals ontharingscrème dus het zou ook zomaar eens om een reclamestunt kunnen gaan.