Moederbedrijf Uniqlo koopt zich in bij Lemaire
Lemaire SS2018 Foto: catwalkpictures

Het Japanse Fast Retailing, moederbedrijf van Uniqlo, heeft een minderheidsaandeel gekocht in het Franse modelabel Lemaire. Ook het contract van Christophe Lemaire als artistiek directeur bij Uniqlo wordt met vijf jaar verlengd.

Fast Retailing heeft behalve Uniqlo ook de merken Comptoir des Cotonniers, Helmut Lang, J Brand, Princesse Tamtam en Theory in zijn portefeuille. Het Japanse bedrijf koopt zich nu in bij het Franse label Lemaire, opgericht in 1991 door ontwerper Christophe Lemaire en zijn echtgenote Sarah-Linh Tran.

De twee zijn geen onbekenden voor elkaar: sinds hij in 2015 een collectie ontwierp voor Uniqlo is Lemaire er niet meer vertrokken. In 2016 werd hij aangeworven als artistiek directeur en dat zal hij ook de volgende vijf jaar blijven doen, want de Japanse kledingketen heeft zijn contract verlengd.

Lemaire leidt ook de researchstudio in Parijs en is verantwoordelijk voor de outfits van tennisser Roger Federer, die recent sponsor Nike inwisselde voor Uniqlo.

‘Ik ben blij dat we onze samenwerking met Christophe Lemaire nog meer kunnen uitdiepen’, zei ceo Tadashi Yanai aan Business of fashion over de deal, waarvan verdere details voorlopig onbekend blijven. ‘Ik hoop dat onze betrokkenheid ervoor kan instaan dat het merk zich verder kan ontwikkelen.’

Lemaire was tussen 2010 en 2014 ontwerper bij Hermès, daarvoor was hij hoofdontwerper bij Lacoste. Onder zijn eigen modelabel brengt hij kleding voor zowel mannen als vrouwen, vaak eenvoudige stukken die er sportief en tegelijk chique uitzien.

 

Lemaire Fall-Winter 2018 Full video online Link in bio #lemaire #lemairefw18 #pfw

A post shared by Lemaire (@lemaire_official) on