Collect&Go (Colruyt) speelt boodschappenlijstje kwijt
Klanten van Collect&Go stelden vanochtend vast dat hun boodschappe niet klaar stonden. Oorzaak: een computerprobleem Foto: pvl

Collect&Go (Colruyt) had een nare verrassing in petto voor de klanten die zich vandaag aanmeldden. Door een computerprobleem waren de boodschappenlijstjes zoek geraakt en stonden de boodschappen niet klaar.

Over de omvang van het probleem doet Colruyt geen uitspraken. ‘Het klopt inderdaad dat er zich gisteren een technisch probleem heeft voorgedaan bij Collect&Go waardoor een aantal bestellingen – die vandaag zouden worden opgehaald door klanten - niet zijn doorgegeven en dus niet zijn rondgehaald’, zegt woordvoerster Silja Decock.

Colruyt zegt dat het de hele dag druk in de weer was om klanten alsnog te helpen. Winkelmedewerkers gingen zelf de winkel in om alsnog het boodschappenlijstje bij elkaar te zoeken. Maar die optie was niet altijd mogelijk. Hoeveel klanten getroffen werden door de panne en in hoeveel gevallen het mandje in de winkel niet kon gevuld worden, zegt Colruyt niet.

‘Dat is concurrentiegevoelige informatie’, zegt Decock. Klanten die ’s middags of ’s avonds moesten terug komen voor hun boodschappen, kregen als compensatie de servicekost kwijtgescholden, geeft Colruyt nog mee.

Ook over de aard van het probleem blijft Colruyt vaag. ‘Het was een serverprobleem maar het is ondertussen opgelost.’