Topchef Boury moet meer toeristen naar Roeselare lokken
boury en delputte Foto: stefaan beel
Met een grote toeristische campagne hoopt het stadsbestuur meer toeristen naar Roeselare te lokken. Chef-kok Tim Boury en sportster Louise Delputte zijn de gezichten van de campagne.

De voorbije maanden maakte de toeristische dienst van de stad volop werk van een nieuwe brochure. ‘Die brochure moet een handleiding worden voor toeristen die 48 uur in onze stad willen vertoeven. Er is van alles te doen. Ik denk bijvoorbeeld aan de pijlers smaak, shopping en koers’, zegt burgemeester Kris Declercq (CD&V).

In 2016 telde de toeristische dienst in de Paterskerk, die in september naar het vernieuwde wielermuseum Koers verhuist, zo'n 21.000 bezoekers, vorig jaar waren er dat 16.000. ‘Met een uitgebreide campagne hopen we heel wat nieuwe mensen naar de stad te lokken’, zegt Declercq.

De campagne wordt ook buiten de stad uitgerold. Daarvoor werden met chef-kok Tim Boury en de sportieve Louise Delputte twee gezichten gevonden. ‘Boury is het boegbeeld van de Roeselaarse proeverij, Delputte is als ambassadrice van onder andere Specialised, de geknipte persoon om de link tussen Roeselare en fiets- en shoppingstad te maken.’

De stad lanceert ook een nieuwe website, waar je voortaan alle toeristische troeven en evenementen in de stad kan terugvinden.