Kris Van Assche onthult eerste werk voor Berluti
Foto: Courtesy Image

De Belgische ontwerper Kris Van Assche verruilde eerder dit jaar zijn positie als creatief directeur bij Dior Homme voor dezelfde plek bij Berluti. Op de eerste ontwerpen is het nog even wachten, maar de eerste campagne van de Belg is wel al een feit.

Kris Van Assche begint met een schone lei bij Berluti, waar hij in de voetsporen treedt van Haider Ackermann. Dat wordt duidelijk met de nieuwe campagne van het luxemerk: drie zwart-witbeelden met naakte modellen, met alleen een paar schoenen over de schouder geknoopt.

‘Strip to the essential’, aldus Van Assche, die de campagne zelf bedacht. Hij wilde een beeld creëren waarin zowel de oorsprong van het huis als zijn eigen visie vervat zitten. Hoewel Van Assche graag samenwerkt met andere getalenteerde Belgen, is de fotograaf van dienst dit keer de Brit Jamie Hawkesworth. Het grafische duo M/M Paris kreeg de opdracht om een nieuw logo te ontwerpen.

Van Assche past overigens voor de mannenmodeweek die deze week in Parijs van start gaat. Hij stelt zijn eerste ontwerpen voor Berluti pas in januari voor. Zijn opvolger bij Dior Homme, Kim Jones, mag deze week wel al meteen de catwalk op bij zijn nieuwe werkgever.