Wanneer je dacht dat Crocs niet nog lelijker konden zijn
Foto: Alife

Ze mogen dan door velen verafschuwd worden, Crocs blijven de modewereld fascineren. Deze keer komt het New Yorkse streetwearlabel Alife op de proppen met een remake van de plastic schoen, met sok.

Nadat de Crocs met plateauzolen van modehuis Balenciaga de deur uitvlogen ondanks het hoge prijskaartje van 850 dollar, komt het schoenenmerk met een nieuwe samenwerking. Streetwearlabel Alife bedacht drie versies van de plastic schoen.

De meest eenvoudige van de drie is er eentje met het logo van het streetwearlabel. Die wordt verkocht voor 80 dollar. Daarnaast is er ook een uitvoering met miniversie van iconische New Yorkse gebouwen zoals het Empire State Building die op de schoenen kunnen worden bevestigd. Met een prijskaartje van 600 dollar is dit meer een verzamelstuk, klinkt het.

De meest opvallende van de drie is het ontwerp met ingebouwde sportsok, ‘een hommage aan hoe de schoen vaak wordt gedragen’, aldus Rob Cristofaro van Alife. Dat paar kost 140 dollar.

Wie zijn zinnen heeft gezet op één van de drie zoekt best een connectie in New York. De schoenen worden vanaf 14 juni verkocht in hun winkel in New York, en er zijn in totaal niet meer dan 500 exemplaren beschikbaar van deze Crocs.

 

Alife® Crocs™, ©2018 /variant 1 of 3 / @alifenewyork @crocs ?? @crystal_pharoah

A post shared by Alife® (@alifenewyork) on