Problemen met elektronisch betalen opgelost
Foto: Photo News
Er waren woensdag problemen met het elektronisch betaalverkeer, maar intussen is de situatie opnieuw genormaliseerd. Dat bevestigt Wordline, het bedrijf dat het betalingsverkeer regelt.

'Vandaag tussen 15.00 en 15.44 uur werden onze diensten verstoord. Dit had een impact op bepaalde betaaltransacties. We zagen verbetering voor Bancontact-transacties om 15.37 uur en om 15.44 uur voor Maestro-bankkaarttransacties. Onze teams hebben er alles aan gedaan om de situatie snel te verhelpen en analyseren momenteel de impact en oorsprong van de storingen', zo meldt het bedrijf woensdag. 

Er waren ook problemen met kredietkaarttransacties. Die problemen waren achter de rug om 16.34 uur, aldus nog het bedrijf. Worldline excuseert zich voor het ongemak.

Verscheidene gebruikers meldden woensdag op sociale media problemen te ondervinden met elektronisch betalen, en ook de bank BNP Paribas Fortis maakte gewag van problemen.

Ondernemersorganisatie NSZ zal nagaan of bepaalde compensaties aan de orde zijn, aangezien het om 'herhaaldelijke' problemen gaat. 'We zullen Worldline vragen om het probleem grondig in kaart te brengen en te verzekeren dat dergelijke incidenten eindelijk niet meer voorvallen. Handelaars betalen heel wat geld om hun klanten elektronisch te laten betalen en moeten kunnen rekenen op een feilloze service', aldus de ondernemersorganisatie in een persbericht.

Ook bij Unizo reageren ze boos op de nieuwe panne en wordt opgroepen tot meer investeringen in het netwerk. 'De maat is vol.'