De Duitse onderzoeksjournalist en dopingexpert Hajo Seppelt heeft van Rusland geen visum gekregen om deze zomer in het land het WK voetbal bij te wonen. Dat heeft televisiezender ARD, waarvoor Seppelt werkt, vrijdag bekendgemaakt. De journalist bracht in een documentaire een door de Russische staat aangestuurd dopingprogramma aan het licht.

“Dat is natuurlijk de reden waarom ik niet welkom ben”, verklaarde Seppelt. “Dit is blijkbaar een van de gevolgen als je kritisch bericht over dopinggebruik in Rusland.”

“Dat Rusland onze journalist weert, is uniek in de geschiedenis van de vrije sportjournalistiek van de ARD”, reageerde van zijn kant de Duitse omroep.