Greenpeace wil geen Samsonworst meer
Themabeeld Foto: rr

Greenpeace vraagt aan Studio 100 ouders te helpen om minder ‘ongezonde charcuterie’ te kopen voor hun kinderen. ‘We brengen al een gevarieerd aanbod gezonde voeding op de markt’, reageert Studio 100.

‘Kinderen in België eten te veel vlees, meer dan aanbevolen door FOD Volksgezondheid’, zegt Sébastien Snoeck, expert veeteelt en landbouw van Greenpeace. ‘Bekende merken, zoals Studio 100, verkopen hun logo aan vleesproducenten. In de charcuterie die zij maken zitten vaak te veel zout en verzadigde vetten. Dat blijkt uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie.’

Greenpeace vraagt aan Studio 100 om ouders te helpen een gezondere keuze te maken voor hun kinderen. ‘We hopen ook dat ze meer plantaardige en ecologische producten zullen aanbieden’, aldus Snoeck.

‘Studio 100 biedt ouders al een breed gamma aan producten aan, zoals groenten en fruit van Maya de Bij, of water van K3’, zegt woordvoerster Ann Janssens. ‘We willen ouders de vrije keuze laten.’

Het bedrijf zet ook in op vegetarische alternatieven. ‘We zijn vragende partij om lekkere plantaardige alternatieven aan te bieden en hebben gesprekken lopen met verschillende leveranciers.'