#Perfectmatch: Tinder verleidt Manchester City
Foto: BELGAIMAGE

Een date in het voetbalstadion waar Kevin de Bruyne en Pep Guardiola schitteren? Binnenkort kan het.

Amper één dag na de kansloze 3-0 nederlaag tegen Liverpool in de Champions League doet Manchester City de harten van zijn voetbalfans alsnog sneller slaan. En dat door een meerjarige miljoenensponsordeal aan te kondigen met datingapp Tinder.

Toegang tot wedstrijden

Het is nog niet precies duidelijk hoe de opmerkelijke samenwerking tussen beide partijen eruit zal zien, maar City liet al wel weten dat Tinder-gebruikers toegang tot wedstrijden kunnen krijgen en dat Tinder ook aanwezig zal zijn bij evenementen in het Etihad Stadium van Manchester City.

‘Tinder heeft een wereldwijd platform dat net als voetbal iedere dag miljoenen mensen bij elkaar brengt’, laat City weten in een officiële verklaring. ‘We gaan uitzoeken hoe we ons publiek kunnen bereiken met de aantrekkingskracht van Tinder.’

United wilde niet

Pittig detail: Tinder wilde vorig jaar sponsor worden van Manchester United om de voetbalwereld binnen te dringen, maar die gesprekken liepen op niets uit en daarop sloeg stadsrivaal City toe. En dit net voor het weekend van de stadsderby, waarbij Kevin de Bruyne en Co bij winst de landstitel veroveren.

Eerder werkte Tinder kort samen met Napoli. Daar zette Tinder onder meer de geblesseerde spits Arek Milik op Tinder ‘om in contact te komen met nieuwe mensen’. De app werd er immers ingezet om ‘spelers en hun (vrouwelijke) fans met elkaar te laten communiceren.’ Een omstreden publiciteitsstunt die in Italië op veel kritiek kwam te staan omdat Napoli-spits Milik op dat moment geen vrijgezel was.