Stromae organiseert eerste catwalkshow in Parijs
Foto: pn

Het Belgische modelabel Mosaert mag straks zijn stempel drukken op het Parijse luxewarenhuis Le Bon Marché. Coralie Barbier en Paul Van Haver presenteren er hun vijfde capsulecollectie, voor het eerst met interieurspullen.

Het begon met sokken en polo’s, maar bij elke nieuwe collectie werd Mosaert een beetje uitgebreid. Na broeken, jassen en schoenen (in samenwerking met Repetto) brengt het kledinglabel dat Stromae en zijn echtgenote/stiliste Coralie Barbier in 2014 hebben gelanceerd nu ook interieurspullen zoals kaarsen, servies en linnengoed op de markt.

Ter gelegenheid van de lancering van hun vijfde capsulecollectie mag het modelabel tussen 6 april en 20 mei een ruimte van 150 vierkante meter inrichten in Le Bon Marché in Parijs, bovenop twintig etalages. Daarvoor zal een video-installatie op poten worden gezet en Mosaert zal op de openingsavond ook voor het eerst een catwalkshow organiseren, met een soundtrack geschreven door Stromae.

‘Deze samenwerking met Le Bon Marché biedt ons een fantastisch forum. Klanten krijgen de mogelijkheid een product aan te raken dat anders enkel online wordt verkocht’, aldus Barbier in een interview met Knack Weekend. Het is ook niet uitgesloten dat het project nadien nog eens wordt getoond op een locatie in België, aldus Van Haver. ‘In een pop-upstore, waarom niet?’

 

Sneak peek of the new patterns ?? #capsule5 #clothing #flowers

A post shared by Mosaert Label (@mosaert) on

 

Work in progress ?? #capsule5 #production

A post shared by Mosaert Label (@mosaert) on