Brantano gaat ook kleren verkopen
Foto: Brantano

Naast de bekende schoenenwinkels pakt Brantano dit jaar uit met twee nieuwe winkelconcepten. Er komen modewinkels met als naam Brantano Boutik en grote mode- en schoenwinkels onder de naam Brantano Market.

Met die nieuwe winkelformules wil FNG, waarvan Brantano onderdeel is, zijn aandeel in de modemarkt vergroten. Het bedrijf heeft positieve ervaringen met de herlancering van de schoenketen. ‘We zijn erin geslaagd om een retailer die op sterven na dood was in anderhalf jaar tijd te reanimeren’, zegt Dieter Penninckx, ceo van FNG.

Penninckx wil van Brantano een volwaardige modespeler maken. ‘We willen een compleet aanbod merkenmode voor een breed publiek aanbieden.’

Gezinnen

Voor Brantano blijft familie centraal staan. ‘De focus blijft liggen op gezinnen met kleine en grote kinderen. We willen de eerste keuze zijn voor een brede doelgroep. Er hangt immers meer in de kleerkast van onze klanten dan wat we nu aanbieden. Daar bevindt zich een mooi potentieel’, zegt Penninckx.

Concreet zullen de consumenten keuze hebben uit drie Brantano’s:

- Brantano Klassik: Daar vindt de consument een breed assortiment schoenen en een beperkt aanbod kledij. ‘Dat modeaanbod zullen we verder uitbouwen.’

- Brantano Boutik: Deze winkel legt de focus op modemerken met een hoogwaardig aanbod schoenen ter aanvulling.

- Brantano Market: deze winkels zullen tot 2.000 m² groot zijn en zullen het volledige assortiment uitspelen. Hier vindt de klant dus zowel het brede schoenenaanbod van Brantano Klassik als het kwalitatieve merkenmode-aanbod van Brantano Boutik. En er is ruimte voor nog wat extraatjes.