David Beckham wil mannen aan het smeren krijgen
Ex-voetballer David Beckham is dag in dag uit bezig met zijn uiterlijk. Het spreekt voor zich dat schoonheidsproducten voor hem een evidentie zijn. Nu wil de 42-jarige ster zijn geheimen delen met andere heren in de vorm van een eigen beautylijn.

Het Beckham-imperium is zopas nog een beetje groter geworden: David Beckham gaat onder de noemer ‘House 99’ beauty- en groomingproducten voor heren ontwikkelen in samenwerking met het Franse cosmeticamerk L’Oréal.

Die naam is niet toevallig gekozen. ‘House 99’ refereert naar 1999, het geboortejaar van zijn oudste zoon Brooklyn. Maar er schuilt meer symboliek achter de naam. 'Ik stond op trouwen en won drie bekers met Manchester United', klinkt het.

Volgens David heeft vrouwlief Victoria, die sinds februari vorig jaar verbonden is aan merk Estée Lauder, trouwens een belangrijke rol gespeeld in het ontwikkelingsproces van de beautylijn.

De collectie wordt eerst exclusief gelanceerd in het Britse luxewarenhuis Harvey Nichols. Vanaf 1 maart is ze verkrijgbaar is in negentien andere landen.

Het gamma zal onder meer een hydraterende crème bevatten met een zonnefilter factor dertig. Dat product is volgens Beckham ontwikkeld opdat tatoeages hun kleur langer zouden behouden. Verder is er ook plaats voor een gezichtsscrub, shampoo, conditioners, scheerschuim en een haar- en baardbalsem.