Telegraaf Media Groep schrapt 150 banen
Foto: Hollandse Hoogte

Bij Telegraaf Media Groep (TMG) staan 150 banen op de tocht. Dit is het gevolg van synergieën met Mediahuis en van de krimp bij TMG zelf.

TMG, dat na een harde strijd met Talpa van John De Mol bij Mediahuis terecht kwam, kampt met dalende advertentie- en abonnementinkomsten. TMG staat voor de uitdaging de inkomsten aan te zwengelen en tegelijk kosten te besparen. Het bedrijf maakte vanmorgen bekend dat het 150 banen gaat schrappen.

Er komt meer samenwerking met Mediahuis inzake ICT, inkoop en drukwerk. Er komt ook een nieuwe afdeling Media Services, die redactie, marketing en sales beter op elkaar moet afstemmen.

TMG zelf is door de gedeeltelijke verkoop van zijn radio belangen (Sky Radio Group) en Keesing Media Group minder complex geworden. Daardoor zijn een aantal staffuncties overbodig. Op de regionale redacties verdwijnen banen doordat die zich reorganiseren. Het aantal edities vermindert, alsook het aantal websites. Het geld voor de reorganisatie komt van de gedeeltelijke verkoop van Keesing Media.

TMG is uitgever van onder meer de populaire krant De Telegraaf, het magazine Privé en de website GeenStijl. Het bedrijf telt 1.350 voltijdse banen.