‘Zaken als Uniqlo maken van The Mint een succes’
Foto: rdb

In het nieuwe winkelcentrum The Mint, aan het Muntplein in Brussel, gaan de deuren met mondjesmaat open. Vandaag is het de beurt aan de eerste Brusselse vestiging van het Japanse Uniqlo. ‘Zulke zaken maken van The Mint een succes’, zegt Sam Perneel van AG Real Estate, eigenaar van het centrum.

Het Muntcentrum in hartje Brussel is bijna verlost van alle stellingen. Twee jaar geleden werden binnen- en buitenkant gerenoveerd. Deze week openen de winkels in The Mint, één voor één de deuren. Vandaag gaat alvast een van de grootste zaken open.

Het Japanse bedrijf Uniqlo opent er een eerste Brusselse vestiging, na twee winkels in Antwerpen. ‘Eigenlijk hadden ze hun eerste Belgische vestiging hier willen openen. De deal was al getekend’, zegt Sam Perneel van AG Real Estate, eigenaar van het centrum. ‘Uiteindelijk konden ze in Antwerpen sneller intrekken.’

De Japanse verantwoordelijke van Uniqlo België, Kohsuke Kobayashi, is alvast lovend over de locatie. ‘We wilden absoluut deze centraal gelegen locatie aan de voetgangerszone’, zegt de man. ‘We zijn altijd op zoek naar de beste plaatsen voor onze winkels. We denken trouwens ook na over andere vestigingen in Brussel. Voor onze openingscampagne hebben we alvast Brusselaars als Lefto, Ann Zagré en anderen als ambassadeurs gekozen.’

‘Zaken als Uniqlo maken van The Mint een succes’
‘Zaken als Uniqlo maken van The Mint een succes’
Foto: rdb

Vitrines van acht meter hoog

Woensdag gingen andere zaken in The Mint open. Een stormloop van bezoekers was het gevolg. De komende dagen zullen onder meer Mediamarkt, Tamaris en Kiabi nog de deuren openen. Ook Esprit, Decathlon en Carrefour krijgen een plekje in het gebouw.

‘Het was de bedoeling om een aantal grote zaken aan te trekken zodat ook kleinere zaken snel zouden volgen. We zijn vooral overtuigd van de kracht van de locatie. Op het Muntplein en aan het einde van de Nieuwstraat, dat is bijzonder. Met vitrines van acht meter hoog worden de winkels een grote showroom.’