'We love the 90's' is een bekend fuifconcept, maar het blijkt ook een constante in de modetrends vandaag. Het nieuwste fenomeen uit de jaren 90 dat zijn comeback maakt: de watersandalen in doorschijnend plastic. Op de modeweek van Milaan showden de zusjes Hadid en Doutzen Kroes ze voor de Italiaanse ontwerpster Alberta Ferretti.

Ferretti koost bij haar show op de Italiaanse modeweek voor sandalen in doorschijnend zwart plastic waar zilveren studs op werden bevestigd. De watersandalen werden door Ferretti gecombineerd met zwarte zwempakken en bikini's en met lange en korte jasjes in verschillende materialen. 

Naast vaste Ferretti-gezichten Gigi en Bella Hadid en het Nederlandse topmodel Doutzen Kroes werden de watersandalen ook geshowd door Karlie Kloss en Joan Smalls:

Veel kinderen van de jaren 90 zien daarmee dé zomerschoen uit hun kindertijd terugkeren. Het is de zoveelste revival van mode uit de 90's. Eerder zagen we al een terugkeer van de grungestijl en ook in de normcore schuilen veel elementen uit die periode. De choker-halskettingen en crop tops zijn andere voorbeelden van 90's-trends die een comeback maakten.

Ferretti is trouwens niet de eerste die op het idee kwam om de watersandalen vanonder het stof te halen. Het merk Jelly Beans specialiseert zich in de plastic sandalen, en ook in de collecties van grote kledingketens als Primark doken ze al opnieuw op. Benieuwd of de watersandalen volgende zomer dus de Crocs, Teva's en teenslippers van het strand verdringen.