Nieuw luxeplatform CarréCouture heeft Belgische roots
Foto: rr

CarréCouture, dat een zorgvuldig uitgekozen selectie kledij en accessoires van luxemerken aanbiedt aan een internationaal publiek, is sinds afgelopen weekend een nieuwe digitale stop voor fashionista's. Het vernieuwende digitale platform wil 'een ongeëvenaarde shopervaring' aanbieden, waarin de consument centraal staat.

Wie luxekleding wil kopen zonder daarvoor de deur uit te stappen, kan terecht bij verschillende online spelers zoals Farfetch, Yoox, Neiman Marcus en Net-a-Porter. Daar kunnen we nu ook het Belgische CarréCouture aan toevoegen, een initiatief van broer en zus Jeroen en Nathalie Pompen, waarmee ze het vooral beter willen doen.

‘Naar ons gevoel biedt tot op vandaag geen enkel onlineplatform een antwoord op de verwachtingen van hoogwaardige service. Om hiermee het verschil te maken, hebben we de fundamentele verschillen tussen online en offline shoppen in kaart gebracht', aldus modemarketeer Nathalie.

Toen vooral een persoonlijke aanpak bleek te ontbreken, besloot ze net daarop in te zetten. 'We willen meer zijn dan een online doorgeefluik dat producten aan de man brengt. Het is ons ultieme streefdoel om onze klanten te helpen een garderobe uit te bouwen die perfect aansluit bij hun persoonlijke stijl en hun levensstijl.'

Voor het vullen van hun online winkelrekken sloeg het duo de handen in elkaar met zestien toonaangevende multimerkenboetieks in Europa. Onder meer Sketch (Knokke-Heist), L'Héroine (Brugge) en Smets (Brussel) verkopen hun stuks op de website, die meer dan duizend stuks telt.

Eigen fotostudio

Bij CarréCouture staat de consument centraal: de website wordt gepersonaliseerd naargelang de stijl en wensen van de klant. Zo wordt wie voor het eerst de site bezoekt, uitgenodigd om een persoonlijk stijlprofiel in te vullen. Op basis van maat, persoonlijke smaak en lichaamsbouw geeft het luxeplatform dan suggesties. De website houdt bovendien vorige aankopen bij en suggereert op basis van die aankopen welke nieuwe stuks je garderobe in het volgende seizoen nodig heeft.

Ook de gebruiksvriendelijkheid en het uitzicht van de website werden door broer en zus Pompen onder de loep genomen. Daarvoor werd creatief bureau Wednesday Agency aangesteld, dat onder andere al aan de slag mocht gaan voor H&M en Calvin Klein. Ook een compleet uitgeruste studio werd geïnstalleerd, waar de kledij en accessoires met de meest vooruitstrevende technologie gefotografeerd worden.

'Over elk aspect van CarréCouture werd zorgvuldig nagedacht, van de eerste muisklik tot het moment dat het pakje arriveert, met het oog op de meest luxueuze online shopervaring en de allerbeste service', aldus Pompen. Zo wordt elke aankoop in een luxeverpakking van CarréCouture door de boetiek zelf naar de eindklant verstuurd.