Jong Keukengeweld valt in de prijzen
Foto: Instagram - Jong Keukengeweld (Restaurant L’Envie)

Toerisme Vlaanderen heeft van restaurantgids Gault&Millau de award gekregen voor de reclamecampagne van Jong Keukengeweld. Dat maakt de organisatie dinsdag bekend.

‘Met Jong Keukengeweld zet Toerisme Vlaanderen al ruim zeven jaar de toeristische bestemming Vlaanderen in binnen- en buitenland op de kaart als gastronomische topbestemming’, aldus nog de organisatie in een persbericht.

Met Jong Keukengeweld - een gezamenlijk initiatief van Horeca Vlaanderen, Toerisme Vlaanderen, Horeca Vorming en de toeristische diensten van provincies en steden - krijgen jaarlijks 51 topchefs jonger dan 35 jaar de kans om Vlaanderen, en meteen ook zichzelf, op de kaart te zetten in binnen- en buitenland.

Speciaal aan de actie is dat jongeren in maart en oktober zelf de kans krijgen om dit ‘jong keukengeweld’ te ontdekken tegen relatief lage prijzen, 45 of 55 euro, naargelang het aantal sterren van de chef.

Tijdens de editie 2016/2017 maakten overigens 27.000 jongeren gebruik van deze culinaire optie. Op 18 september 2017 maakt Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts trouwens de nieuwe selectie Jong Keukengeweld-chefs bekend.