Britse winkelketen past campagne in realtime aan het weer aan
Foto: Sainsbury’s
Het regent pijpenstelen en toch hangen de bushokjes vol affiches met fleurige jurkjes en zonnebrillen. Niet meteen de juiste omstandigheden om klanten warm te maken voor de nieuwste lentecollectie. Maar daar heeft de Britse winkelketen Sainsbury’s nu iets op gevonden: de affiches worden in realtime aangepast aan het weer.

Het weer zal niet langer de verkoop van de nieuwste collectie van de Britse winkelketen Sainsbury's dwarsbomen. De keten past namelijk hun affiches in realtime aan het weer aan. Om zo snel in te spelen op de actuele weersomstandigheden, maakt de keten gebruik van geotargeting, een digitale methode om het weer op de locatie van de affiches te analyseren.

Een zonnige dag? Dan zal het straatbeeld opgefleurd worden met affiches van luchtige jurkjes en korte rokken. Op dagen dat de paraplu een onmisbaar accessoire vormt, kiest Sainsbury voor affiches met daarop regenjassen, gummilaarzen en lange broeken.