Alexa Chung kondigt verrassende samenwerking aan
Foto: UGG
Wie dacht dat Uggs dood en begraven waren, loopt de kans die mening te moeten bijstellen. Niemand minder dan it-girl Alexa Chung moet de pantoffel weer helemaal hip maken. Dit keer gaat ze weliswaar niet voor de camera staan of een handje helpen met het ontwerp, maar werd ze benoemd tot artistiek directeur van de nieuwe campagne.

De naam Alexa Chung aan iets verbinden, dat doet meestal de kassa rinkelen. Zo wist de 32-jarige it-girl met haar collectie voor Marks & Spencer eigenhandig de verkoopscijfers van de Britse keten op te krikken. En nu doet het Australische merk Ugg een beroep op haar en wel als creatief directeur van de campagne voor de Classic 2.0. Voor de fotoshoot trommelde Chung alvast enkele van haar creatieve vrienden op die zowel achter als voor de camera plaats mochten vatten.

'Ik heb altijd een appreciatie gehad voor klassieke en tijdloze kledingstukken en ik zou durven zeggen dat Ugg over beide kwaliteiten beschikt', zegt Chung over de samenwerking. 'Ik vond het vooral fantastisch om samen te mogen werken met de mensen in mijn leven die ik zelf heel inspirerend vind.'